Walmart pod ostrzałem

Wprawdzie wciąż jest największy na świecie, ale czuje na plecach oddech konkurentów.

Konkurenci Walmarta rozwijają się wyraźnie szybciej niż lider rynku. Świadczą o tym najnowsze badania. Przewiduje się nawet, że najbardziej agresywny rywal - Amazon wyprzedzi lidera branży w ciągu najbliższych trzech lat - pisze "Lebensmittel Zeitung".

Handel artykułami spożywczymi w Stanach Zjednoczonych nie tylko ogromnie się rozwinął w ciągu ostatniego roku, ale także stał się bardziej konkurencyjny. Czuje to czołowy amerykański detalista Walmart. Internetowy serwis branżowy Pymnts twierdzi, powołując się na insiderskie informacje z Walmarta, że ​​żywność traci impet jako motor wzrostu. Klienci sieci coraz częściej wolą robić zakupy w konkurencyjnych sieciach, takich jak Publix, Target czy Albertsons.

I rzeczywiście: ci konkurenci rozwijają się szybciej niż lider rynku. W czwartym kwartale 2020 roku przychody Walmarta w USA wzrosły o 8,6%. Publix odnotował w tym okresie wzrost sprzedaży o 13,4%, a Target wzrósł o 20,5%. Sprzedaż sieci Albertsons wzrosła o 11,8% przy ogromnym wzroście e-commerce o 282%. Tymczasem internetowe obroty Walmarta zwiększyły się o 69%.

Nadciąga Amazon

Niedawne badanie przeprowadzone przez Pymnts pokazuje również, że Amazon wyprzedzi Walmart pod względem obrotów w stosunku 3:1 w ciągu najbliższych pięciu lat. Prognozy zakładają, że firma z Seattle będzie miała do 2025 roku dodatkową sprzedaż w wysokości 315 miliardów dolarów, podczas gdy Walmart zwiększy obroty tylko o 100 miliardów dolarów. Jeszcze w 2018 roku Walmart miał 3,5 razy większą sprzedaż niż Amazon. W ubiegłym - niespełna 1,5 raza.

Jednak jeśli chodzi o żywność i napoje, Walmart pozostaje liderem. Jednak badanie przeprowadzone przez badacza rynku Edge by Acential z końca kwietnia również wykazało, że Amazon jest na dobrej drodze, aby wyprzedzić swojego konkurenta w ciągu najbliższych kilku lat. W raporcie wyliczono, że wartość rynkowa brutto giganta internetowego osiągnie około 631,6 miliarda dolarów do 2025 roku, podczas gdy Walmart będzie wówczas wart 523,3 miliarda dolarów.

E-commerce nabiera szwungu

Analitycy zakładają również, że zakupy online w USA będą nadal gwałtownie rosnąć, a sprzedaż zwiększy się do ponad biliona dolarów do 2025 roku. Odpowiada to wzrostowi o 41% w porównaniu z rokiem 2020. Aby utrzymać pozycję lidera na rynku spożywczym, Walmart rozszerzył swoje usługi dostaw. Podobnie jak „Amazon Key” firmy Amazon, usługa InHome firmy Walmart dostarcza produkty bezpośrednio do domu konsumenta. Ponadto Walmart rozszerzył swoją ofertę karmy dla zwierząt domowych, inwestując w szybsze przetwarzanie zamówień i autonomiczne rozwiązania w zakresie dostaw.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 3171 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.