Aldi podpowiada klientom jak segregować opakowania

Na produktach marki własnej sieć wprowadza specjalne oznaczenia, informujące o kolorze pojemnika, do którego powinny trafić poszczególne elementy odpadu.

Kolorowe piktogramy pojawią się na opakowaniach marek własnych Aldi i będą pomagały konsumentom w prawidłowej segregacji.

Obecnie oznaczenia istnieją już na 31 markach własnych Aldi, co daje łącznie 127 produktów z tym symbolem. Sieć wprowadziła projekt pod koniec 2020 r., docelowo ma to być standardowe oznaczenie na wszystkich opakowaniach marek własnych. Dzięki recyklingowi odpady zamiast trafić na składowisko, przekształcane są w surowce do produkcji nowych materiałów.

-  Wiemy, że sortowanie śmieci, to proces żmudny i w Polsce ciągle uczymy się go. Trzeba zapamiętać, co, gdzie i w jakiej formie powinno się znaleźć. Dlatego na opakowaniach marek własnych wprowadzamy oznaczenia, które pomogą konsumentom w prawidłowym segregowaniu i przyczynią się do lepszego przetworzenia i wykorzystania odpadów - wyjaśnia Katarzyna Bawoł, kierownik działu jakości i CR ALDI Polska.

Sieć przekazuje do recyklingu średnio ponad 1200 ton opakowań z papieru i tektury oraz ponad 500 ton folii rocznie. Jedna tona makulatury pozwala oszczędzić 17 drzew i może być wykorzystana przy produkcji artykułów higienicznych (np. papieru toaletowego), filtrów do kawy, opakowań na jajka, a nawet maseczek ochronnych i fartuchów szpitalnych. Z folii z recyklingu można wytworzyć butelki, meble ogrodowe, polary, ekrany przeciwhałasowe czy reklamówki.

ALDI oferuje klientom reklamówki wykonane z przynajmniej 80% surowców po recyklingu i w 100% przeznaczone do recyklingu. Sieć podjęła decyzję, że do 2023 r. wszystkie ekologiczne owoce i warzywa nie będą w ogóle pakowane lub będą posiadały opakowania przyjazne dla środowiska.

Jednym z głównych celów Aldiego w zakresie polityki opakowaniowej jest także wprowadzenie do końca 2025 r. dla wszystkich produktów marek własnych opakowań nadających się do recyklingu, kompostowania lub ponownego wykorzystania. Już teraz z oferty wycofano produkty wykonane z tworzyw sztucznych, takie jak np. talerze, sztućce, kubki i słomki. Od 2019 r. w całej Grupie Przedsiębiorstw Aldi Nord standardowe patyczki do uszu zastępowane są bardziej ekologicznymi alternatywami. Dzięki temu tylko w 2019 r. sieci udało się oszczędzić 369 ton tworzyw sztucznych.

Joanna Hamdan 12371 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.