ARC Rynek i opinia o zakupach online: od stóp do głów

Ponad połowa Polaków kupowała podczas pandemii obuwie online, niemal trzy czwarte - odzież.

Co trzeci badany zmniejszył w czasie pandemii wydatki na ubranie, a co czwarty – na buty. Miejscem najczęściej kojarzonym spontanicznie z zakupem ubrań online jest Allegro, a z obuwiem – CCC.

Jak podano w raporcie ARC Rynek i Opinia, odsetek osób kupujących odzież online w najstarszej badanej grupie wiekowej (45-65 lat) wynosił 66%. Najczęściej (84%) ubrania online kupowali mieszkańcy mniejszych miast (50-99 tys. mieszkańców) oraz osoby z najmłodszej grupy wiekowej 18-24 lata (82%).

Z badania wynika, że marka produktu liczy się bardziej w przypadku obuwia (25%) niż w przypadku odzieży (16%), a sklepy producentów są bardziej popularne w przypadku zakupu obuwia (53%) niż w przypadku zakupu ubrań (38%).

Allegro było najczęściej spontanicznie wskazywanym miejscem zakupu odzieży online (30%). Na kolejnych miejscach znalazły się Zalando (14%) i H&M (9%)

"Te wyniki zmieniają się w najmłodszej badanej grupie wiekowej (18-24 lat) – w przypadku tej grupy pierwszą wskazywaną marką jest Zalando" – napisano.

Z kolei najczęściej spontanicznie wskazywanym miejscem zakupu obuwia online jest CCC (21%). Na kolejnych miejscach znalazły się Allegro (20%) i eobuwie. pl (też należące do Grupy CCC – 19%). Najmłodsza grupa wskazywała najczęściej eobuwie. pl (24%).

"W ciągu ostatniego roku na branżę odzieżową i obuwniczą miało wpływ kilka czynników. Pierwszy z nich to upowszechnienie pracy zdalnej, które spowodowało mniejsze potrzeby zakupowe związane z garderobą. Drugi to regularne zamykanie galerii handlowych i tym samym ograniczony dostęp do sklepów stacjonarnych. Trzeci związany jest z dystansem społecznym – chęć jego utrzymania powstrzymała część społeczeństwa przed zakupami w dużych skupiskach osób, w tym w galeriach handlowych, nawet wtedy, kiedy było one otwarte" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

"Ważnym czynnikiem jest również zwiększenie częstotliwości korzystania z internetu, również wśród grup wiekowych, które wcześniej korzystały z niego sporadycznie" – dodał.
 
PAP Biznes, Zdjęcie: Shutterstock

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.