Dino podtrzymuje cel niskiego dwucyfrowego wzrostu LFL w 2021 r.

Dino zakłada, że wyniki spółki nadal będą rosnąć w szybkim tempie w kolejnych kwartałach. Spółka podtrzymuje cel niskiego, dwucyfrowego wzrostu sprzedaży LFL w 2021 r. - poinformował Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino.

- Wyniki za pierwszy kwartał są zgodne z naszymi założeniami i stanowią dobry punkt wyjścia do osiągnięcia celów całorocznych. (...) Zakładamy, że nasze wyniki będą nadal rosnąć w szybkim tempie w kolejnych kwartałach - powiedział Michał Krauze podczas telekonferencji dla inwestorów.

Dodał, że format Dino jest atrakcyjny dla klientów, konsumenci mają dobrą sytuację finansową, bezrobocie jest niskie, a płace rosną.

W pierwszym kwartale zysk netto grupy Dino Polska wyniósł 144,8 mln zł wobec 103,9 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA grupy zwiększył się rok do roku o 27,7% do 242,8 mln zł. Przychody grupy wyniosły 2,76 mld zł, co oznacza wzrost o 24,3% rdr.

Wzrost sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL) wyniósł w I kwartale 2021 r. 7%, po wzroście o 20,3% w analogicznym okresie 2020 r.

- Sprzedaż LFL za pierwszy kwartał jest zgodna z naszymi oczekiwaniami. Podtrzymujemy, że celem na cały rok jest niski, dwucyfrowy LFL. Nie widzimy nic niepokojącego, jeśli chodzi o konsumenta. Jesteśmy spokojni - powiedział Krauze. - Benczmarkujemy się do cen dyskontów i nie zamierzamy tej polityki zmieniać. Pomagają nam wzrost skali, obrotów, zarządzanie miksem i inicjatywy w różnych obszarach - dodał, pytany o politykę cenową.

Poinformował też, że w strukturze koszyka zakupowego nie widać istotnych zmian w głównych kategoriach.

Spółka podtrzymuje, że w tym roku wzrost kosztów na m kw. może wynieść ok. 5%.

- Jeśli chodzi o wzrost kosztów pracowniczych, to w ubiegłym roku w drugim kwartale wydłużyliśmy godziny otwarć sklepów w związku z pandemią. To powinno być w bazie, więc dynamika powinna nieco zwolnić - powiedział członek zarządu.

Dino kontynuuje rozwój sieci.

- Zamierzamy zwiększyć liczbę otwieranych nowych marketów o ok. 20% i ten trend utrzymujemy. Otwieramy się zarówno na terenach, na których istniejemy oraz na nowych. Nie widzimy różnicy w jakości tych otwarć - powiedział Krauze.

Poinformował, że w tym roku spółka planuje otworzyć dwa nowe centra logistyczne, które pozwolą obsłużyć dodatkowych 800 sklepów. Centrum dystrybucyjne w Sieroniowicach jest w trakcie uruchamiania, a otwarcie centrum dystrybucyjnego w Sierpcu jest planowane na drugą połowę 2021 r.

W I kwartale 2021 r. Dino Polska uruchomiło 59 sklepów. Na koniec marca 2021 r. sieć obejmowała 1532 sklepy o łącznej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej 597,1 tys. mkw. (+24,9% rdr).

Jak wyjaśnił Krauze, w pierwszym kwartale otwarć jest zazwyczaj relatywnie mniej z powodu warunków pogodowych.
 
- Obecnie prawie codziennie otwieramy market Dino gdzieś w Polsce" - powiedział.

W pierwszym kwartale nakłady inwestycyjne wyniosły 367 mln zł wobec 229 mln zł przed rokiem. Wskaźnik dług netto do wyniku EBITDA za ostatnich 12 miesięcy wyniósł 1,08 x na koniec marca 2021 r. Rok wcześniej wskaźnik ten wynosił 1,25 x.

(PAP Biznes)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.