W Niemczech powstanie pierwszy sklep typu "Go"

Latem w Kolonii ruszyć ma pierwszy w Niemczech sklep hybrydowy. Klienci będą mogli wybrać, czy chcą skorzystać z tradycyjnej kasy, czy z opcji bezobsługowej.

Rewe chce podążać śladami Amazon Go ze sklepem wyposażonym w zaawansowaną technologię. Firma z Kolonii jest pierwszym sprzedawcą detalicznym w Niemczech, który otworzy supermarket hybrydowy, w którym w razie potrzeby można obejść się bez korzystania z kasy - informuje "Lebensmittel Zeitung". Jak zapowiada Rewe, sklep koncepcyjny o nazwie „Pick & Go” zostanie otwarty dla klientów późnym latem w centrum Kolonii, w którym to mieście znajduje się siedziba grupy. Detalista już testuje nową technologię z pracownikami.

- Sklep w Kolonii jest jednym z pierwszych supermarketów w Europie, które umożliwiają zakupy hybrydowe w ten sposób w rzeczywistych warunkach - mówią przedstawiciele Grupy Rewe. „Hybrydowe”, ponieważ klienci mogą wybierać między zakupami rozliczanymi automatycznie a tradycyjnymi kasami fiskalnymi.

Technologia działa w ten sposób: klienci, którzy chcą skorzystać z autonomicznej kasy, muszą zainstalować specjalną aplikację, aby zarejestrować się przy bramce przy wejściu, wyjaśnia Rewe. Następnie mogą zdjąć produkty z półek, spakować je - a na koniec po prostu wyjść ze sklepu. Faktura pojawi się wtedy automatycznie w aplikacji.

Dzięki koncepcji hybrydowej każdy, kto chce, może nadal płacić przy kasie. Pracownicy na miejscu pomagają również klientom w pytaniach dotyczących technologii. Sklep jest pełen technologii:

- Sercem systemu są inteligentne kamery i czujniki na półkach, a także inne zaawansowane technologicznie komponenty, takie jak serwery, przełączniki i około sześciu kilometrów szybkich kabli sieciowych - informuje detalista. Dostawcą technologii jest izraelska firma Trigo Vision, która specjalizuje się w tworzeniu wizji komputerowych. Jej rozwiązanie tworzy model 3D sklepu, aby cyfrowo odwzorować środowisko i ruch w nim, tak aby klienci mogli wybierać produkty i wychodzić z nimi.

Według Rewe dane osobowe są dobrze chroniona. Zdaniem dyrektora sklepu Rewe, Petera Maly'ego, projekt nie skupia się tylko na technologii.

- Główny nacisk kładziemy na jakość doświadczenia zakupowego naszych klientów i informacje zwrotne od naszych kolegów z ich codziennej pracy w sklepie - deklaruje kierownik.

Rewe pracuje nad projektem od dwóch lat, a kluczową rolę odgrywa w nim spółka zależna Rewe - Rewe Digital. W najbliższych tygodniach Rewe chce przetestować wszystkie procesy, aby latem móc otworzyć obiekt dla klientów. - Oprócz doświadczenia zakupowego klienta naszymi priorytetami są bezpieczeństwo i stabilność danych. Jesteśmy również w bliskim kontakcie z urzędem nadzorującym ochronę danych w Nadrenii Północnej-Westfalii” - powiedziała Anika Vooes, kierownik projektu w Rewe Digital.

Coraz więcej detalistów w Europie próbuje teraz powielić „technologię Go” wprowadzoną przez Amazon w USA. Kilka tygodni temu grupa Schwarz wywołała sensację, prezentując mały, bezgotówkowy sklep z podobną technologią. Jednak „Schwarz-Shopbox” znajduje się na terenie kampusu uniwersyteckiego w Heilbronn i obecnie nie jest otwarty dla klientów zewnętrznych.

Rewe istnieje od 1927 roku. Dzisiaj grupa działa w 22 krajach. W samych Niemczech prowadzi 3,6 tys. supermarketów Rewe, 2150 dyskontów Penny i sieć sklepów typu convenience Nahkauf.

Zdjęcie: Rewe

Magdalena Weiss 3171 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.