Butelki w Carrefourze mają mniej plastiku

Sieć sukcesywnie zmniejsza masę butelek z wodą marki własnej oraz opakowań innych produktów sygnowanych marką własną.

Dzięki temu udało się  zaoszczędzić 3,2 t plastiku, podczas gdy w ramach redukcji masy opakowaniowej w ramach całej marki własnej sieć zużyła w ub.r. 15 t mniej plastiku.

Carrefour realizuje w ten sposób podjęte przez siebie zobowiązanie, zgodnie z którym do 2025 r. zamierza zredukować masę opakowań marki własnej o 300 ton oraz sprawić, by 100% opakowań marki własnej nadawało się do recyklingu lub kompostowania.

Jest to kolejny krok w ramach realizowanej przez Carrefour strategii Transformacji Żywieniowej.

- Z naszych obserwacji wynika, że klienci bardzo pozytywnie odnoszą się do wszelkich działań, za sprawą których nie tylko chronimy środowisko, w którym żyjemy, ale także działamy na rzecz przyszłości i bezpieczeństwa kolejnych pokoleń - mówi Barbara Kowalska, dyrektor działu jakości i zrównoważonego rozwoju w Carrefour.

W tym kontekście warto wspomnieć o uruchomionym przez sieć projekcie możliwości zwracania butelek zwrotnych po piwie bez paragonu we wszystkich super- i hipermarketach Carrefour w Polsce. - Dzięki temu w sposób faktyczny zmniejszamy ślad węglowy oraz redukujemy liczbę odpadów zalegających na składowiskach – podkreśla Kowalska.

Butelki o zmniejszonej masie są bardziej miękkie, ale także lżejsze, co jest istotne z punktu widzenia wygody i komfortu konsumentów podczas codziennych zakupów. Dzięki cieńszym i bardziej miękkkim ściankom również łatwiej jest butelkę zgnieść przed wyrzuceniem jej do pojemnika na odpady plastikowe.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

 

Katarzyna Pierzchała 4444 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.