Senior, biznes, pandemia - tu też tracone są majątki

85-letni pan Stanisław od 27 lat w centrum Warszawy prowadzi restaurację. Aby ratować swój biznes sprzedał własne mieszkanie! Te i inne historie ujrzały światło dzienne dzięki studentom zarządzania, którzy ruszyli z inicjatywą "Dziadkowie biznesu".

Na zdjęciu: 85-letni pan Stanisław, który od 27 lat prowadzi restauracje Radio Cafe Restaurant w centrum Warszawy przy ul. Nowogrodzkiej 56 (zdjęcie z profilu "Dziadkowie biznesu" na Facebooku)

Pandemia koronawirusa dotknęła wszystkich, jednak szczególne piętno odcisnęła na osobach prowadzących swoje biznesy. W tym gronie znaleźli się także seniorzy, którzy swoje interesy prowadzą niekiedy od wielu już lat. Niestety większość z nich nie umie odnaleźć się w dzisiejszej wirtualnej rzeczywistości i wypromować biznesu.

I tu z pomocą pospieszają studenci zarządzania. Rozpoczęli oni kampanię społeczną "Dziadkowie biznesu", która realizowana jest w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii. Celem inicjatywy jest właśnie pomoc w promowaniu biznesów seniorów w mediach społecznościowych.

Jak zaznaczają studenci w ten sposób chcą pokazać, gdzie pójść na zakupy, skorzystać z usług i jak proste jest pomaganie.

Jak to działa?

W ramach projektu "Dziadkowie biznesu" studenci w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter, TikTok) udostępniają profile prowadzonych przez seniorów właśnie biznesów. Można tam znaleźć adres, a także krótką informację o prowadzonym biznesie i jego właścicielu. Są tam m.in.: cukiernie, restauracje, zakłady szewskie, fryzjerskie, zegarmistrzowskie, sklepy z antykami, lodziarnie, piekarnie czy kwiaciarnie.

I tak jak różny jest przekrój biznesów, tak różne są historie ich właścicieli.

Wśród nich jest 85-letni pan Stanisław (na zdjęciu), który od 27 lat prowadzi restauracje Radio Cafe Restaurant w centrum Warszawy przy ul. Nowogrodzkiej 56. Aby ratować ukochaną restaurację zdecydował się sprzedać swoje mieszkanie. Obecnie miesięczne przychody wynoszą tyle co niegdyś dzienne. Restauracja, która stała się sensem życia pana Stanisława, przed pandemią cieszyła się ogromnym zainteresowaniem - ludzie przychodzili na przepyszne dania, kawę, ale również po to, aby posłuchać opowieści właściciela. Nie możemy pozwolić na zamknięcie tak cudownego miejsca! Koniecznie odwiedźcie pana Staszka, możecie również dorzucić się do zrzutki, link w wyróżnionej relacji - czytamy na profilu "Dziadkowie biznesu" na Instagramie.

Pomocy oczekuje także pani Walentyna, która od 62 lat prowadzi lodziarnię „Pingwin” przy ul. Gródeckiej 22 w Białymstoku. Z instagramowego profilu pani Walentyny dowiadujemy się, że lody wyrabia tradycyjną metodą, więc są w 100% naturalne. Przed laty kolejki ciągnęły się przez całą ulicę. Teraz klientów jest znacznie mniej. Na razie są 4 smaki, ale wraz ze wzrostem zainteresowania, oferta się rozszerzy. Cena za gałkę to 2,5 zł. Lodziarnia otwarta jest codziennie od 10:00 do 19:00. Lody są również dostępne w opakowaniach dla całej rodziny!

Na wsparcie liczy również przedwojenna Piekarnia przy ul. Kazimierza Jagiellończyka 1 we Wrocławiu, której właścicielem od 1974 r. jest pan Andrzej. Piekarnia teraz podczas koronawirusa przeżywa kryzys, gdyż klientami byli głównie ludzie starsi, którzy teraz w obawie o swoje zdrowie niechętnie wychodzą z domu. Piekarenka działa od 6 do 18, a w sobotę od 6 do 13. Pieczywo jest wypiekane na zapleczu, naturalne i przepyszne, więc zamiast kupować w supermarkecie warto wspomóc lokalny biznes z tradycjami - brzmi post pana Andrzeja na Instagramie "Dziadków biznesu".

Wzruszających historii jest wiele.

Oprócz wspomnianych profili w mediach społecznościowych prowadzona jest także zbiórka pieniędzy na zrzutka.pl. Zebrane tam fundusze w całości zostaną przekazywane na cel płatnej promocji postów.

Pomóc może każdy nie tylko poprzez wpłatę pieniędzy, a po prostu odwiedzając wskazane miejsca i korzystając z oferowanych przez nie usług.

Aktualnie profil "Dziadkowie biznesu" na Instagramie ma 36,5 tys. obserwujących, a na Facebooku - 14,5 tys.

Joanna Hamdan 12361 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.