Banki poszerzają usługi pozabankowe

Wymiana informacji między systemami finansowo-księgowymi wewnątrz przedsiębiorstwa, a systemem bankowości internetowej to już w wielu bankach standard, ale pojawiają się nowe usługi, ułatwiające zarządzanie finansami firmy, a nawet jej założenie. Za pośrednictwem banku można założyć też sklep inter

Autor: Ewa Bednarz

Pandemia przyspieszyła rozwój zintegrowanych platform w systemach bankowości internetowej, które pozwalają załatwić wiele spraw online - nawet wzięcie kredytu bez wizyty w oddziale czy wizyty kuriera, co jeszcze niedawno nie było możliwe. Obsługa konta, umów leasingowych, fakturowanie czy korzystanie z usług faktoringowych to podstawowe usługi. Banki starają się jednak wdrażać takie, które niewiele mają wspólnego z finansami. Szybkie zmiany w prowadzeniu biznesu wymusił rok 2020 i pandemia. Wiele firm, prowadzących dotychczas sprzedaż tylko stacjonarnie, decydowało się na otwieranie e-sklepu, inne o tym nadal myślą, a część obawia się, że to za duże wyzwanie. Powstaje jednak coraz więcej platform, które pozwalają rozpocząć sprzedaż w sieci osobom z niewielkim doświadczeniem w świecie online i przy niewielkim kosztach wdrożenia. Niezbędne jest tylko wybranie najodpowiedniejszej - w czym może pomóc również bank, dorzuci nawet bonusy.

Sklep z banku

PKO BP współpracuje z platformą Shoplo, pozwalającą krok po kroku założyć sklep internetowy, który można testować bez żadnych opłat przez piętnaście dni. Wystarczy w serwisie transakcyjnym iPKO wejść do zakładki Moja Firma i e-Sklepu,  zaakceptować oświadczenia, aby zostać automatycznie przekierowanym na platformę shoplo.pl.  

W Shoplo trzeba założyć konto, wypełnić  formularz, wybrać nazwę firmy, e-mail i hasło. Na tym etapie nie podpisuje się żadnej umowy, można więc bez ryzyka wypróbować  funkcjonalność platformy. W tym czasie tylko chęć sprzedaży będzie wymagała podpięcia pod panel karty płatniczej. Po okresie próbnym można z usług zrezygnować lub wykupić abonament na 30, 90, 180 lub 365 dni. Pakiet Start - najbardziej odpowiedni dla rozpoczynających działalność w sieci, kosztuje 49 zł netto i obejmuje 20 wariantów produktów. W droższych pakietach ograniczeń takich nie ma. Pakiet PRO za 99 zł dodatkowo zapewnia prowadzenie sklepu w dwóch wersjach językowych, a Pakiety Advanced i VIP korzystanie m.in Shoplo czatu. Ostatni z pakietów daje też dostęp do dodatkowych usług takich jak porównywarka cen. Klienci nowo założonego e-sklepu też nie będą mieli powodów do narzekań, ponieważ mogą płacić za zakupy, korzystając z większości dostępnych na rynku integratorów płatności.

Pomoc z bonusem

Sklep można założyć bezpośrednio na platformie, ale PKO BP daje dodatkowe korzyści. Z Planu Advanced można korzystać bez opłat przez trzy miesiące. Dostępne są również zniżki za usługi o wartości 3 tys. zł dla Planu Pro i Advanced lub 10 tys. zł na usługi dla Planu VIP z aktywnym kontem e-Service - to dwa razy więcej niż dostałoby się zakładając sklep bez bankowego pośrednika. Na Pakiet Korzyści składają się zniżki na narzędzia i usługi zewnętrzne wspierające rozwój e-sklepu, np. do platformy Furgonetka.pl, która umożliwia korzystanie z wielu różnych usług kurierskich czy dostęp do usług księgowych.

PKO daje też bezpośredni dostęp do informacji z e-Sklepu. Po zalogowaniu do serwisu transakcyjnego widoczne są statystyki dotyczące nowych zamówień, w podziale na oczekujące i procesowane, zamówień zrealizowanych, zwrotów i stanu magazynowego wszystkich  produktów. Sklep można zamknąć w każdej chwili, wszystkie dane zainteresowanego zostaną usunięte automatycznie. Jedyną stratą może być część opłaty abonamentowej, jeżeli z usług w sieci zrezygnuje się przed jego pełnym wykorzystaniem.

Razem z mBankiem sklep można złożyć na platformie Sky-Shop.pl lub RedCart - również na preferencyjnych warunkach - standardowo za przysłowiową złotówkę w pierwszym miesiącu, a później za 139 zł netto przez kolejne pięć miesięcy. Od drugiej połowy marca obowiązuje dodatkowa promocja „Sklep w pakiecie Business 3 miesiące za 1 zł” lub 20 proc. rabatu na pakiety „Gotowy Sklep Internetowy”.  Będzie z niej można skorzystać do 30 czerwca br.

W Sky-Shopie w abonamencie Basic można wystawić do 15 tys. produktów, w Business do 75 tys., a w Advance do 125 tys. W RedCart również są opłaty abonamentowe. Z platformą - oprócz mBanku, współpracował również Pekao SA.

Auto na wynajem i nie tylko

W BNP Paribas, Credit Agricole i PKO BP można wynająć auto. Pierwszy usługę taką z „Auto Planem” wprowadził BNP Paribas. Firmy prowadzące działalność na uproszczonej lub pełnej rachunkowości, mogą jeździć wybranym samochodem do 3,5 ton w ramach wynajmu długoterminowego bez wkładu własnego. Tylko od start-upów wymagana jest kaucja wysokości trzykrotności miesięcznej raty brutto.

W Credit Agricole, dzięki współpracy z firmą Carefleet, która należy do Grupy Credit Agricole, można nie tylko skorzystać z wynajmu długoterminowego bez wkładu własnego, ale również powierzyć flotę w zarządzanie. Stała rata miesięczna obejmuje finansowanie aut i usługi dodatkowe związane z ich utrzymaniem. Umowy podpisywane są na okres od 12 do 48 miesięcy. Można wybrać dowolną markę samochodu dostępnego na polskim rynku, w tym również aut dostawczych. W obu bankach po zakończeniu umowy auto można wykupić lub oddać.

PKO BP w lecie ubiegłego roku utworzył Automarket – pierwszą w Polsce bankową platformę, na której klienci nie tylko mogą zdecydować się na wynajem długoterminowy, podpisując umowę online, ale również kupić nowy lub używany samochód z gwarancją i pełną historią serwisowania. Dostępne na niej auta pochodzą zarówno z floty bankowej grupy PKO BP, ale również od dealerów samochodowych, którzy od lat współpracują ze spółkami grupy, m.in. z PKO Leasing. Auto można zamówić bez wychodzenia z domu pod wskazany adres.

Z banku do urzędu online

Z bankowych ofert mogą korzystać również Ci, którzy dopiero zaczynają myśleć o handlowym biznesie i planują otworzyć firmę, aby zacząć działalność w sieci. Założenie firmy umożliwia już pięć banków: Pekao SA, ING Bank Śląski, PKO BP, mBank i Santander Bank. Rejestracja firmy jest bezpłatna. W Pekao SA w jednym wniosku zakłada się konto, podpisuje umowę o kartę debetową, rejestruje firmę w CEIDG, dostaje NIP i REGON oraz zostaje się zgłoszonym jako przedsiębiorca w ZUS. W ING Banku Śląskim w jednym wniosku  można założy firmę, konto firmowe i profil zaufany. Działalność również zostanie zarejestrowana w CEiDG, urzędzie skarbowym i ZUS prosto z domu. Niepotrzebna będzie nawet wizyta kuriera, ponieważ od marca br. konto można założyć na selfie.

W PKO BP zakładając konto i firmę, można jednocześnie wybrać dodatkowe usługi: debet w koncie wysokości 1 tys. zł na start, leasing na start i zamówić terminal płatniczy. W mBanku z możliwości założenia firmy mogą skorzystać również osoby, które w nie mają w nim konta, ale wtedy cały proces się wydłuży, ponieważ bank będzie musiał podpisać dokumenty za pośrednictwem kuriera lub w oddziale.


Zdjęcie: Shutterstock

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.