CCC ma zysk zamiast straty

W obliczu ograniczeń sprzedaży stacjonarnej w wielu krajach udział online w przychodach wyniósł 62%

Według wstępnych wyników za I kwartał roku obrotowego 2021/2022 Grupa CCC szacuje, że jej przychody wzrosły o 85% rdr do 1,429 mld zł. To wynik lepszy także o 300 mln zł od uzyskanego w I kw., a zysk EBITDA wyniósł 59 mln zł wobec 142 mln zł straty rok wcześniej – podała spółka w komunikacie.

Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się, że grupa CCC zanotuje w pierwszym kwartale 2021/22 55,4 mln zł straty EBITDA przy 1,23 mld zł przychodów. Mediana oczekiwań wyniosła 58,5 mln zł straty EBITDA i 1,26 mld zł sprzedaży.

Jak podała grupa, przychody ze sprzedaży w sieci detalicznej wzrosły w okresie luty-kwiecień o 78% rdr do 469 mln zł, a sprzedaż e-commerce wzrosła w tym czasie o 86% do 893 mln zł.

W obliczu ograniczeń sprzedaży stacjonarnej w wielu krajach udział online w przychodach wyniósł 62%.

– Początek pierwszego kwartału roku obrotowego 2021/22 był dla nas pomyślny. Odmrożenie gospodarki w lutym uwolniło skumulowany popyt i pozwoliło na sprzedaż dodatkowych kilkuset tys. par obuwia z kolekcji jesienno-zimowej – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Marcin Czyczerski, prezes Grupy CCC. – Wraz z początkiem kwartału zaproponowaliśmy klientom nową kolekcję SS21, która spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem. Wprowadzony pod koniec marca lockdown, który ponownie objął galerie handlowe, na ponad miesiąc ograniczył naszą działalność w kanale stacjonarnym – dodał.

Wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL) w sieci CCC wyniósł w I kwartale 79%, a w sklepach otwartych 161%. Koszty grupy CCC wzrosły o 15% rdr do 716 mln zł, głównie w segmencie e-commerce.

– Pomimo niesprzyjającego otoczenia biznesowego osiągnęliśmy dobre wyniki sprzedażowe, które mamy nadzieję wzmacniać w kolejnych kwartałach. Realizacja tego celu będzie możliwa także za sprawą uruchomienia nowego konceptu sklepów off-price w wersji stacjonarnej, który jesienią zadebiutuje również w kanale online – dodał prezes.

Online w górę nie tylko w Polsce

Sprzedaż grupy eobuwie w I kw. 2021/22 roku wzrosła o 79% rdr do 768 mln zł, a EBITDA wyniosła 81 mln zł (wzrost o 212% rdr). Najszybszy wzrost przychodów eobuwie nastąpił w regionie Europy Południowej (+170%), w Polsce sprzedaż wzrosła o 59% do 270 mln zł, a w Europie Środkowo-Wschodniej o 83 proc. do 333 mln zł.

Spółka zdecydowała się w ramach działalności eobuwie. pl otworzyć nowe centrum dystrybucyjne w Bukareszcie. Wesprze ono obsługę kluczowych dla spółki obszarów – Rumunii, Bułgarii i Grecji.

– Zgodnie z naszymi założeniami pierwsze paczki z centrum, w którym miejsce znajdzie 1,5 mln par butów, dotrą do klientów już w czerwcu. Liczymy, że w wyniku poczynionej inwestycji uda nam się systematycznie zwiększać skalę działania – powiedział Marcin Czyczerski.

CCC poinformowało, że wzrosty sprzedaży w I kwartale osiągnęły też pozostałe platformy online grupy. Sklep ccc.eu uzyskał przychód na poziomie 128 mln zł, zaś marka DeeZee wypracowała 24 mln zł sprzedaży, co oznacza wzrosty o odpowiednio 146% i 71%.

CCC uruchomiło także kolejny, siódmy rynek, na którym funkcjonuje ccc.eu – Słowenię. W drugim kwartale br. ccc.eu zadebiutuje w Bułgarii i Chorwacji.

Łączna powierzchnia sieci sprzedaży grupy CCC na koniec kwietnia 2021 roku wynosiła 670,6 tys. mkw., czyli była mniejsza o 6,6 tys. mkw. (spadek o 1% rdr), głównie za sprawą planowej optymalizacji powierzchni handlowej sieci CCC.
 
Grupa CCC jest obecna w 29 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona jest w 1005 sklepach stacjonarnych, a w 18 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie 82 platformy online w całej Europie: eobuwie.pl, ccc.eu, Modivo, DeeZee, Gino Rossi.

Na koniec kwietnia z aplikacji CCC korzystało blisko 5 mln użytkowników.

(PAP Biznes)

Magdalena Weiss 3106 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.