Biedronka na nowo definiuje Outlety: zamyka "stare" i otwiera nowe

Biedronka poinformowała, że prowadzi łącznie 9 sklepów w formacie outletu zlokalizowanych w siedmiu miastach, choć wcześniej miała zaledwie trzy takie placówki. Wśród tych dziewięciu nie ma outletów w Poznaniu i w Krakowie, otwartych jako jedne z pierwszych.

Biedronka podała właśnie, że prowadzi dziewięć sklepów stacjonarnych w formacie outletu, zlokalizowanych w siedmiu miastach: Gdańsku, Lesznie, Łomży, Pyskowicach, Żarowie, Mławie i Twardogórze. Wcześniej sieć informowała o trzech sklepach w tym formacie - pierwszym, który powstał w Poznaniu w 2018 r., drugim otwartym 14 lutego 2019 r. w Gdańsku i trzecim w Krakowie uruchomionym w lutym 2021 r.

Teraz okazuje się, że placówki w Poznaniu i w Krakowie już nie działają, choć jeszcze latem 2019 r., a więc rok po otwarciu poznańskiego outletu Biedronka chwaliła się jego wynikami sprzedaży (wówczas w Poznaniu sklep odwiedziło prawie 130 tys. klientów, najwyższa jednorazowa kwota zakupów wyniosła ponad 24 tys. zł, a średnia kwota zakupów - 56,50 zł).

Jednocześnie Biedronka nie wspomina już o tzw. towarotekach, innym wyprzedażowym koncepcie, który w sieci praktykowany był od lat. Teraz Biedronka podaje jedynie, że obok outletów w niektórych jej placówkach klienci znajdą dodatkowe kosze wyprzedażowe z artykułami przemysłowymi w obniżonych cenach (są to prawdopodobnie dawne towaroteki). Decyzje o zastosowaniu takiego rozwiązania podejmowane są indywidualnie dla placówek w zależności od aktualnych potrzeb.
 
Nic nie zmieniło się jedynie w przypadku mobilnych outletów, które śladem udanych działań z ubiegłego roku i w tym roku - już od maja - zawitają do mniejszych miejscowości. Do końca czerwca bieżącego roku naczepy wyprzedażowe będą obecne przy 18 sklepach sieci na terenie 14 miejscowości. W tym roku przyczepy wyposażone są w  terminale płatnicze umożliwiające płatność kartą, a także ogrzewanie i klimatyzację.
 
Format Outletu w Biedronce wykorzystywany jest do organizowania wyprzedaży pełnowartościowych produktów przemysłowych za pół ceny. Są to głównie: drobny sprzęt AGD, meble, akcesoria, produkty dla dzieci, wybrane artykuły kosmetyczne i chemii gospodarczej czy produkty dla zwierząt. Średnia liczba artykułów w sklepie wyprzedażowym wynosi około 2500-3000.
 

 
 
Ilona Mrozowska 4381 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.