Pepco chce pozyskać na rozwój do 5,5 mld zł

Brytyjska grupa prowadząca sieci niespożywczych dyskontów pod szyldami Pepco, Dealz i Poundland zadebiutuje na warszawskim parkiecie jeszcze w maju.

– Kontynuujemy inwestowanie w naszą działalność, co pozwala nam stale ulepszać naszą wiodącą ofertę dla klientów, zapewniać klientom najniższe ceny na każdym z rynków i rozbudowywać naszą infrastrukturę. Aby dalej zwiększać naszą rentowność zwracamy ściśle uwagę na koszty i dodatkowe efektywności towarzyszące wzrostowi – mówi Andy Bond, dyrektor generalny Pepco Group.

Grupa ma jasno przyjętą strategię, zakładającą zwiększenie w perspektywie długoterminowej liczby sklepów Pepco i Dealz w całej Europie o ponad 8000. Obecnie prowadzi ponad 3200 sklepach w 16 krajach.

– Fakt, że obsługujemy ponad 50 milionów klientów miesięcznie świadczy o sile naszych marek detalicznych wspieranych przez naszą światowej klasy spółkę zaopatrzeniową Pepco Group Sourcing, pozyskującą towary po niskich kosztach – dodaje Andy Bond.

Oferta obejmuje do 102,7 mln akcji istniejących sprzedawanych przez akcjonariuszy, do których należą członkowie kadry zarządzającej Pepco Group (mniejszościowi akcjonariusze sprzedający) i Pepco Holdco Limited (główny akcjonariusz sprzedający) tj. podmiot kontrolowany przez koncern detaliczny Steinhoff z Republiki Południowej Afryki . Opcję dodatkowego przydziału udostępnia główny akcjonariusz sprzedający. Spółka nie wyemituje żadnych nowych akcji w związku z ofertą i dopuszczeniem do obrotu.

Oferta publiczna skierowana jest do inwestorów indywidualnych i inwestorów instytucjonalnych w Polsce. Akcje  zostaną ponadto zaoferowane wybranym zagranicznym inwestorom instytucjonalnym (z oraz spoza Stanów Zjednoczonych). Przewiduje się, że inwestorom indywidualnym zaoferowanych zostanie do 5% łącznej liczby akcji oferowanych.

Biorąc pod uwagę cenę maksymalną akcji oferowanych (46 zł), zakładane wpływy brutto z oferty będą wynosiły 4,725 mld zł, a w przypadku sprzedaży wszystkich akcji oferowanych, w tym wszystkich akcji dostępnych w ramach opcji dodatkowego przydziału), łączne wpływy brutto z oferty wyniosą od około 4,488 mld zł (1,0 mld euro) do około 5,433 mld zł (1,2 mld euro).

Przypomnijmy, że informacja o zamiarze debiutu Pepco Group na GPW w Warszawie 19 kwietnia. Ze względu na wielkość polskiego biznesu grupy, zdecydowało się na notowania w stolicy Polski, a nie Wielkiej Brytanii.

– Dowiedliśmy historycznie, że potrafimy zapewnić wzrost prowadzonej działalności i czekamy na możliwość zaprezentowania się jako atrakcyjna inwestycja dla inwestorów instytucjonalnych, a w Polsce również dla inwestorów indywidualnych – skomentował Andy Bond.

Grupa Pepco posiada i zarządza paneuropejską wieloformatową siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych, obejmującą 3246 sklepów (w tym 2229 w 13 krajach pod szyldem Pepco) w 16 krajach, według stanu na 31 marca 2021 r. W ramach marki Pepco co roku otwieranych jest ponad 300 sklepów i nowy kraj sprzedaży.

Drugi format grupy to sieci Poundland/Dealz. Sieć działa od 1990 r. w Wielkiej Brytanii pod marką Poundland, prowadząc 818 sklepów. W ramach międzynarodowej ekspansji Poundland, w 2011 r. wprowadzona została marka Dealz, która prowadzi 199 sklepów w Irlandii, Hiszpanii i Polsce. Większe sklepy Poundland oferują produkty pierwszej potrzeby, ubrania i inne artykuły detaliczne, podczas gdy sklepy Dealz i mniejsze sklepy Poundlandy sprzedają artykuły szybkozbywalne, ogólnego przeznaczenia i artykuły pierwszej potrzeby. Od roku obrotowego 2021 Grupa będzie otwierać co najmniej 70 sklepów Dealz rocznie.

Magdalena Weiss 3106 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.