Biedronka i Lidl stają w konkury: która sieć sprzeda więcej piwa na majówkę?

Tuzin piwa gratis w Biedronce, ale spośród wskazanych przez sieć marek i/lub 8 piw w cenie 4 w Lidlu, przy czym tu do wyboru są wszystkie marki - tak sieci walczą o piwoszy przed pierwszym majowym weekendem. Kto wygra to starcie?

Pierwszy majowy weekend, to symboliczny start sezonu grillowego. Zamknięte do 3 maja hotele i wszystkie inne miejsca noclegowe, sprawią, że Polacy ruszą co najwyżej na działki i przydomowe ogródki. Biedronka ma dla nich wyjątkową promocję, Lidl również.

W czwartek 29 kwietnia Biedronka organizuje więc wielki powrót promocji na wybrane piwa butelkowe „12+12 gratis” i zaprasza wszystkich piwoszy na zakupy. W promocji będzie można kupić takie marki piwa jak: Beck’s, Carlsberg, Desperados, Heineken, Corona, Captain Jack, Redd’s i Sommersby. Przy zakupie 12 szt. tych trunków, kolejne 12 butelek dostajemy gratis. Jedyny warunek do aktywna karta Moja Biedronka.

Dla użytkowników aplikacji Lidl Plus również czeka wyjątkowa oferta na piwo. Tylko w piątek, 30 kwietnia, klienci Lidla, będą mogli zakupić piwa w promocji „8 piw w cenie 4”. Akcją objęte są wszystkie piwa w butelce (a nie wybrane jak w Biedronce), w tym klasyczne piwa od znanych i cenionych producentów, piwa kraftowe, rzemieślnicze, radlery, piwa bezalkoholowe i niskoprocentowe.

Grill złotym trunkiem stoi

O tym jak ważna jest kategoria piwa w sezonie grillowym nikogo nie trzeba przekonywać, ale warto przytoczyć tu najnowsze badania na ten temat. Panel badawczy Ariadna*, specjalnie na zlecenie Handel Extra, zapytał ponad 1000 Polaków, m.in., o to co piją przy okazji grillowania. Absolutnym nr 1 do dań z rusztu jest oczywiście piwo - uwaga alkoholowe. Na złoty trunek wskazało 45% badanych, wśród których 52% stanowili mężczyźni, a 37% - kobiety.  20% respondentów sięga po sok, 18% - po napoje gazowane, 17% po wodę, a 14% - po piwo bezalkoholowe. Co ciekawe piwo bez procentów częściej piją kobiety (19%) niż mężczyźni (10%).

Wśród alkoholi badani wymieniali także wódkę (7% przy czym częściej mężczyźni niż kobiety), wino czerwone (4%), whisky (3%, głównie mężczyźni) i wino białe (2%). 

*Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1092 osób na zlecenie miesięcznika "Handel" i portalu Handel Extra. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 16 - 19 kwietnia 2021. Metoda: CAWI.

Zdjęcie: Shutterstock

 

Ilona Mrozowska 4097 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.