Polska spółka Excellence dostarczy syropy Jeronimo Martins

Polski producent soków, syropów, napojów oraz produktów biobójczych Excellence podpisał 3-letnią umowę ze wszystkimi business unitami Jeronimo Martins w Europie, w Polsce operatora sieci Biedronka.

Umowa rozszerza obecną współpracę Excellence i Biedronki dotyczącą produkcji i dostaw wyrobów marki własnej sieci w Polsce o Portugalię oraz Maderę. Wartość nowego zamówienia wynosi rocznie 144,3 tys. euro, czyli ok. 663 tys. zł. Nowa umowa daje możliwość dostarczania produktów Excellence do: 480 sklepów Pingo Doce, 40 hal cash and carry Recheio oraz operatorów zaopatrzenia HoReCa.

Excellence od lat jest największym producentem syropów sprzedawanych pod markami własnymi dużych sieci handlowych w Polsce. Współpracuje z takimi sieciami, jak Biedronka, Lidl, Netto, Dino, Tesco, Makro, Carrefour, Auchan, Selgros, Aldi, Kaufland, E.Leclerc czy Polomarket. Drugą część biznesu stanowią soki i syropy sprzedawane pod markami należącymi do Excellence, np. I am BIO, Biorę, Monzini.

Na podstawie danych NielsenaIQ Excellence szacuje swój udział w polskim rynku syropów na ok. 24%. 

W styczniu 2021 r. zarząd Excellence podjął decyzję o rozpoczęciu działań zmierzających do przeniesienia notowań akcji spółki z NewConnect na rynek regulowany GPW.

- Nasze produkty to przede wszystkim wysoka jakość, ceniona przez konsumentów. Hitem w Europie jest przykładowo produkowany przez nas syrop klonowy, którego sprzedaż rozszerzamy o kolejne kraje. Stawiamy także na mocny rozwój szerokiego portfolio wyrobów BIO – opartych wyłącznie na bazie certyfikowanych owoców i roślin pochodzących z upraw ekologicznych. Z siecią Biedronka współpracujemy z sukcesami od wielu lat, a obecnie podpisana umowa pokazuje, że wyprodukowane w Polsce soki i syropy są chętnie kupowane także w Europie. Nasza miesięczna produkcja soków i syropów sięga 1,5 mln litrów. Pod względem ilościowym jesteśmy numerem dwa w Polsce – co trzeci litr sprzedawany w naszym kraju został wyprodukowany w zakładzie Excellence – komentuje Dariusz Polinceusz, prezes Excellence.

W 2021 r. Excellence za kwotę 2,5 mln zł nabył 51% udziałów w spółce Health Medica, specjalizującej się w produkcji i sprzedaży suplementów diety. To inwestycja zgodna z kierunkiem rozwoju spółki i odpowiadająca na rosnący popyt rynkowy w tym segmencie. Wartość rynku suplementów diety wynosi blisko 6 mld zł i rośnie w każdym roku. Spółka pracuje nad nowoczesną platformą internetowej sprzedaży spersonalizowanych suplementów diety, która powinna zostać uruchomiona do końca 2021 r. Serwis internetowy będzie służył obsłudze klienta, który będzie mógł dokonać zakupu suplementów diety oraz preparatów medycznych i leków na podstawie wyników uzyskanych po konsultacji z lekarzem. Będą to zatem specjalizowane kuracje – każdy zestaw produktów będzie skierowany indywidualnie dla wybranych grup docelowych. Dla Excellence oznacza to wejście w nowy, perspektywiczny obszar działalności, oparty na dedykowanym modelu e-commerce, na rynku wartym 13 mld zł.
 
Excellence, to spółka działająca od 1992 r., notowana na NewConnect.



Ilona Mrozowska 4097 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.