Właściciel Biedronki pomnaża zyski

Polska niezmiennie jest najsilniejszym rynkiem Jeronimo Martins, a Biedronka nie przestaje zwiększać sprzedaży i zysku.

- W trwającej sytuacji pandemicznej nasz sztandarowy szyld nadal skupiał się na zapewnieniu konsumentom dostępności produktów w bezpiecznym środowisku z elastycznymi godzinami otwarcia – czytamy w raporcie.

Sprzedaż w złotych wzrosła w I kwartale rok do roku o 9,2%, w tym LFL o 6,5%, co pozwoliło dalej zwiększać udziały w rynku. Pozytywny wpływ na wyniki miała sprzedaż przedwielkanocna – w tym czasie sieć prowadziła intensywne kampanie związane ze świętami.

W przeliczeniu na euro sprzedaż osiągnęła 3,4 mld euro, o 3,9% przed pierwszym kwartałem 2020 r.

Realizując swój program inwestycyjny, Biedronka otworzyła w ciągu kwartału 21 sklepów (15 netto) i przebudowała 79 placówek. Na koniec marca sieć liczyła 3130 dyskontów, o 20 więcej niż rok wcześniej.

– Ten kwartał jest szczególnie trudny do porównania z pierwszym kwartałem 20. Odnotowaliśmy znakomity wynik wydajność w styczniu i lutym 2020 r., zanim była silna i nieoczekiwana w marcu dotknięty pierwszymi skutkami pandemii Covid-19 – powiedział Pedro Soares Dos Santos, prezes Jeronimo Martins. – Ze względu na sezonowość działalności pierwszy kwartał należy do najniższych obrotów w roku. Te wyniki niemniej jednak zachęcają i wzmacniają naszą pewność, że wszystkie nasze szyldy będą w stanie gwarantować zaspokajanie potrzeb konsumentów i zapewnić zyskowny wzrost w 2021 r.

Biedronka odnotowała zysk EBITDA na poziomie 286 mln euro, co oznacza wzrost o 3,1% względem I kw. 2020 roku (+ 8,4% w stałych kursach walut). Marża EBITDA wyniosła 8,4% w porównaniu z 8,5% w tym samym okresie poprzedniego roku.

Jeronimo Martins spodziewa się, że podobnie jak w 2020 r. Polska będzie najsilniejszym krajem w portfolio grupy pod względem prywatnej konsumpcji. Inflacja żywności powinna pozostać niska pomimo wpływu podatku od sprzedaży detalicznej i opłaty cukrowej od napojów wprowadzonej w styczniu.

"Biedronka będzie nadal realizować projekty zwiększające efektywność działania sklepów i logistyki, skupiając się na oferowaniu różnorodnej oferty w niskich cenach i – zwłaszcza – na produktach świeżych" - czytamy dalej.

O ile nie przeszkodzą temu ograniczenia wprowadzone na rynkach, na których grupa jest obecna (Polska, Portugalia, Kolumbia), to inwestycje osiągną ok. 700 mln euro, z czego ok. 60% trafi do Biedronki.

Plany obejmują dodanie ok. 100 lokalizacji (netto) do sieci Biedronka (w tym ok. 50% w mniejszym formacie) oraz przebudowę 250-300 sklepów.

Sprzedaż całej grupy wzrosła o 1,5% do 4,8 mld euro (+ 5,7% przy stałych kursach walutowych) przy LFL na poziomie 3,2% , zysk netto wzrósł o 66,3% do 58 mln euro. Grupa potwierdziła swoje prognozy z 3 marca br., opublikowane przy okazji wyników za 2020 rok.

Magdalena Weiss 3120 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.