Frisco już niedługo prawie w całej Polsce

Do końca roku Frisco.pl uruchomi dostawy w Krakowie i Trójmieście - wynika z informacji, do jakich dotarł HandelExtra.pl.

Na zdjęciu: Jacek Palec, prezes Frisco.pl

Zaledwie na początku kwietnia informowaliśmy, że Frisco.pl już niebawem zadebiutuje w Poznaniu, a dziś już wiemy, które kolejne miasta są na celowniku tego największego e-supermarketu. Chodzi o Kraków i traktowane jako jeden rejon Trójmiasto. Postanowiliśmy sprawdzić tę informację u źródła, czyli w centrali Frisco.

- Jesteśmy spółką, która potwierdziła swój model biznesowy. Jako lider rynku i ambitny zespół chcemy dalej rozwijać spółkę, tj. świadczyć jakościowe usługi coraz większej liczbie klientów. Nie chcę potwierdzać czy zaprzeczać informacjom o konkretnych lokalizacjach czy datach - ucina nasze informacje Jacek Palec, prezes Frisco.pl.

Warto jednak przypomnieć, że kilka miesięcy temu o planach zaistnienia tego największego e-supermarketu w innych miastach mówił w wywiadzie dla miesięcznika „Handel” i portalu HandelExtra.pl Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash, w skład której wchodzi Frisco. Pisaliśmy wtedy, że można spodziewać się dynamicznej ekspansji tego e-supermarketu w kolejnych największych miastach i to jeszcze w tym roku.

Teraz te zapowiedzi realizują się. Na początku kwietnia br. w aplikacji Frisco.pl pojawiła się informacja, żeby zapisywać się do newslettera, a wtedy o uruchomieniu usługi w Poznaniu będzie się można dowiedzieć w pierwszej kolejności. Na razie nie wiadomo, kiedy ten start miałby nastąpić. Sądząc po wcześniejszych działaniach firmy, może to nastąpić lada dzień. Przykład z ostatnich miesięcy to Wrocław, gdzie Frisco rozpoczęło działalność 3 grudnia ub.r., o czym poinformowało w tym samym dniu. Warto odnotować, że Wrocław to było pierwsze po Warszawie miasto, w którym Frisco.pl zaczęło świadczyć swoje usługi.

Po uruchomieniu działalności w Poznaniu Frisco znacząco powiększy swój zasięg. Oprócz centralnej Polski (Warszawa), będzie też obecne na niedalekim zachodzie (Poznań i Wrocław), a za chwilę zagości na Pomorzu (Trójmiasto) oraz na południu (Kraków). Do pełnego pokrycia swym zasięgiem będzie mu brakować tylko wschodniej flanki Polski.

Jak na razie wiadomo, że Frisco.pl niemal podwoiło sprzedaż w trakcie pandemii. Ten największy e-supermarket jest bezapelacyjnym liderem rynku e-grocery w Warszawie - ma tu już prawie 60% udziałów. W zeszłym osiągnął sprzedaż na poziomie 215,5 mln zł wobec 114,3 mln zł rok wcześniej – wynika z danych Grupy Eurocash.

 

Katarzyna Pierzchała 4370 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.