InPost: 6,5 mln użytkowników aplikacji InPost Mobile

- W ciągu zaledwie dwóch lat zbudowaliśmy aktywną społeczność ponad 6,5 mln użytkowników Jesteśmy też obecnie najlepiej ocenianą aplikacją w Polsce - podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPostu.

InPost ma już ponad 6,5 mln aktywnych użytkowników aplikacji InPost Mobile. Dzięki aplikacji przy jednym Paczkomacie przesyłki może odbierać kilka osób jednocześnie, bez konieczności stania w kolejce czy dotykania ekranu – skrytki otwiera się za pomocą smartfona.

Rekordy popularności bije także usługa nadawania przesyłek przez aplikację – wysyła się je w Paczkomatach InPost – do innego Paczkomatu lub na wskazany adres domowy. Na paczce nie trzeba naklejać żadnych etykiet – wystarczy wygenerowany elektronicznie QR kod lub kod nadania w aplikacji. Aplikacja InPost już od roku znajduje się w czołówce najchętniej pobieranych i używanych aplikacji w Polsce w sklepach GP i AppStore.

- W ciągu zaledwie dwóch lat zbudowaliśmy aktywną społeczność ponad 6,5 mln użytkowników Jesteśmy obecnie najlepiej ocenianą aplikacją w Polsce – z ocenami 5/5 w App Store i 4.9/5 w Google Play, przy blisko 700 tysiącach przyznanych ocen – zarówno przez użytkowników urządzeń z systemami iOS, jak i Android. Żadna z liczących się aplikacji w Polsce nie może się pochwalić takim wynikiem - mówi Rafał Brzoska, prezes InPostu.

Skąd taka popularność aplikacji? Wygląda na to, że funkcjonalność Paczkomatów i dostosowanie do potrzeb konsumentów, jest tu kluczem. Np. od kwietnia 2021 r. InPost wraz z IdoSell wprowadził usługę Smile, dzięki której konsumenci, którzy robią zakupy w wybranych sklepach internetowych, otrzymają darmową dostawę do Paczkomatu przy zamówieniach o wartości powyżej 40 zł. InPost oferuje też usługę „Paczka w Weekend”, która umożliwia dostawy do Paczkomatów także w soboty i niedziele (koszt usługi wynosi 4,99 zł brutto).

W Polsce jest obecnie ok. 11 tys. Paczkomatów.

Według raportu Gemius  Paczkomaty są najczęściej wybieraną formą dostawy – wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61% kupujących w internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie.

Ilona Mrozowska 4097 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.