Gatta wynegocjowała 50 umów w galeriach handlowych

Oznacza to oszczędności na dofinansowanie i ochronę miejsc pracy w spółce Ferax produkującej markę Gatta, która obecnie znajduje się w postępowaniu sanacyjnym.

Ferax sfinalizował już negocjacje 50 umów z wynajmującymi w galeriach handlowych. Tym samym realizuje założenia przyjęte w postępowaniu sanacyjnym, co pozwala na pozytywne prognozy w zakresie sprzedaży w 2021 roku.

Wszystkie oszczędności z tego obszaru są przekierowane na produkcję w zakładach i ochronę miejsc pracy.

Rajstopy, bielizna i odzież marki Gatta sprzedawane są w trzech  kanałach: hurtowym, detalicznym w oparciu o sieć salonów zlokalizowanych samodzielnie i w galeriach handlowych oraz w e-commerce za pośrednictwem sklepu internetowego www.gatta.pl.

- Podpisaliśmy już 50 umów, gdzie udało nam się uzyskać satysfakcjonujące dla spółki parametry finansowe. Jest to bardzo duży sukces, gdyż dotyczy ponad połowy lokali, w których renegocjujemy umowy mówi adwokat Tomasz Henclewski, pełnomocnik spółki Ferax, Kancelaria Henclewski & Wyjatek.

Ujawnia, że od początku sanacji firma zrezygnowała zaledwie z 10 lokalizacji – w tych punktach nie udało jej się uzyskać porozumienia z wynajmującymi. Henclewski zapewnia, że postępowanie sanacyjne spółek zarządzających marką Gatta przebiega zgodnie z harmonogramem – w najbliższych tygodniach zostanie złożony plan restrukturyzacyjny oraz spis wierzytelności.

- Mamy nadzieję na uruchomienie handlu w galeriach, co jest obecnie kluczowym i bardzo wyczekiwanym wydarzeniem – wyjaśnia dr Patryk Filipiak, zarządca restrukturyzacyjny spółek, prezes zarządu ZFR. - Efektywne negocjacje z galeriami handlowymi stanowią ważny element tego postępowania. Pokazują też, że wzajemna współpraca i dobra wola mogą prowadzić do obopólnie korzystnych rozwiązań – tłumaczy.

I rekomenduje rozważenie postępowań sanacyjnych wszystkim firmom handlowym, które znalazły się w trudnej sytuacji w wyniku pandemii i wielomiesięcznych obostrzeń. - Właściwie zaplanowane i przeprowadzone postępowanie pozwoli im na uratowanie biznesu, wygenerowanie oszczędności i rozpoczęcie nowego etapu w działalności firmy – podkreśla Filipiak.

Gatta umocniła ostatnio sprzedaż w kanale e-commerce za pośrednictwem sklepu internetowego www.gatta.pl. W styczniu i lutym 2021 r. firma zanotowała wzrost sprzedaży o 400% rok do roku, a liczba odsłon sklepu zwiększyła się o 100%. Ponad 70% ruchu notowane jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Gatta uruchomiła także nowy punkt sprzedaży w Centrum Handlowym Nowa Stacja w Pruszkowie. Rozwija także współpracę z siecią Biedronka – standy z rajstopami i pończochami były dostępne w sklepach w całej Polsce w ramach dwóch akcji promocyjnych: jesienią 2020 r. ponad 440 tys. sztuk produktów, a w 2021 roku 365 tysięcy sztuk.

Ferax jest jednym z ostatnich dużych producentów wyrobów odzieżowych, który większość swojej produkcji realizuje we własnych zakładach w Polsce – w Zduńskiej Woli, gdzie pracuje ponad 1470 osób. Gatta prowadzi sprzedaż przez sieć 126 sklepów, (33 są prowadzone w ramach franczyzy). Poza rajstopami i bielizną w ofercie sklepów są też sukienki, spódnice, bluzki, body, swetry, bluzy, spodnie, legginsy, bielizna tradycyjna i bezszwowa.

 

 

Katarzyna Pierzchała 4370 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.