Ulubione sklepy Amerykanów: wśród nich Lidl

Czytelnicy USA Today wskazali swoje ulubione sieci supermarketów. Na podium znalazły się sieci obecne również w Polsce.

Sieć dyskontów Lidl zajęła w rankingu trzecie miejsce.

Ranking otwiera sieć Fresh Market, natomiast drugą ulubioną siecią Amerykanów okazała się sieć sklepów spożywczych Hy-Vee.

Z szyldów znanych w Polsce piąte miejsce zajął Aldi, natomiast na 10. miejscu wylądowała sieć Trader's Joe, również należąca do Aldiego.

Supermarkety są nominowane przez komisję ekspertów na podstawie takich kryteriów, jak wybór, obsługa i stosunek jakości do ceny. Potem w ciągu czterech tygodni czytelnicy mogą oddawać na nominowanych swoje głosy. Jak pisze USA Today, oryginalny Fresh Market został zainspirowany sklepami spożywczymi w Europie - miejscem, w którym kupujący mogli zrobić zakupy w bardziej kameralnej atmosferze niż w wielkich amerykańskich magazynach. Założony w 1982 r. przez Raya i Bevery'ego Berrych Fresh Market obsługuje obecnie 159 lokalizacji w 22 stanach, koncentrując się na świeżych produktach i produktach pod markami własnymi.

Motto Hy-Vee to „pomocny uśmiech w każdym przejściu”, więc kupujący w tym należącym do pracowników supermarkecie mogą spodziewać się przyjaznej obsługi na każdym kroku. Sieć ma ponad 240 lokalizacji w Iowa, Illinois, Kansas, Minnesocie, Missouri, Południowej Dakocie, Nebrasce i Wisconsin.

Lidl obecny w 140 lokalizacjach na wschodnim wybrzeżu zdecydował się na dalszy rozwój w Stanach Zjednoczonych. Dyskont w komunikacie podkreśla, że był stanie przeciwstawić się innym popularnym sprzedawcom, takim jak Publix, Trader Joe's i Wegmans. Aldi awansował na piąte miejsce w tym rankingu. Dyrektor generalny Lidla, Johannes Fieber, który w zeszłym tygodniu ogłosił swoje odejście i przekaże kierownictwo Michałowi Łagunionkowi w czerwcu, podziękował wszystkim fanom Lidla: „Posiadanie najlepszych i najbardziej entuzjastycznych klientów z sektora spożywczego to dla nas ostateczna nagroda!”

Wysokie miejsce w zestawieniu USA Today to nie jedyny triumf, jaki Lidl USA odniósł do tej pory. "Lebensmittel Zeitung" przypomina, że w ubiegłym roku niemiecki dyskont znalazł się na czele listy 100 najszybciej rozwijających się sprzedawców detalicznych „National Retail Federation” po raz drugi z rzędu, a „Food & Wines Magazine” uhonorował firmę w pierwszej dziesiątce rankingu supermarketów w USA, przyznając jej 6. miejsce.  Założony w 1982 roku przez Raya i Bevery'ego Berry, supermarket z naciskiem na świeżość i atmosferę targowiska jest reprezentowany w 159 lokalizacjach w 22 stanach. 

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 3120 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.