Polacy więcej gotują w domu i kupują produkty, które im to ułatwiają

Praca zdalna, zamknięte hotele, bary i restauracje. To wszystko sprawia, że Polacy więcej czasu spędzają w domu i siłą rzeczy samodzielnie gotują. Chętnie korzystają jednak z urządzeń, które im w tym pomagają. W 2020 r. wydali na nie 13,6 mld zł!

Rok 2020 zmienił sytuację wielu branż. Wprowadzenie obostrzeń sanitarnych i zamknięcie większości sklepów stacjonarnych z dnia na dzień zatrzymały prawie całą sprzedaż. Niektórym branżom udało się jednak nie tylko odrobić straty, ale także odnotować duży wzrost przychodów.

Mocne odbicie zanotował m.in rynek małego AGD.

Szacuje się, że w 2020 r. konsumenci wydali na duże i małe AGD aż 13,6 mld zł, co stanowi 14% wzrost w stosunku do roku 2019, a sprzedaż samego małego AGD wzrosła o 8%.

Małe AGD wsparciem dla amatorów gotowania

W pandemii dla wielu Polaków to dom czy mieszkanie w bloku stały się miejscem pracy, nauki, a także odpoczynku. Tym samym gotujemy więcej niż kiedykolwiek, a co za tym idziemy kupujemy znacznie więcej sprzętu kuchennego. To właśnie on stanowi największą część rynku małego AGD w Polsce – szacuje się, że realizuje 65% wartości sprzedaży.

– Do najczęściej kupowanych sprzętów małego AGD należą urządzenia służące do przygotowywania żywności. Dużą popularnością cieszą się m.in. blendery, wyciskarki do soków czy roboty kuchenne. Od ubiegłego roku obserwujemy też wzrost sprzedaży stosunkowo nowych dla konsumentów sprzętów, takich jak prasy do tłoczenia oleju, ozonatory powietrza, jonizatory czy dehydratory żywności. Zarówno rosnący popyt na sprzęty kuchenne, jak i na niszowe produkty sprawił, że rok 2020 przyniósł w naszym sklepie wzrost sprzedaży o 21% w stosunku do 2019, co przełożyło się na zwiększenie wyniku aż o 31% na koniec roku – mówi  Łukasz Malik, współwłaściciel sklepu mocsokow.pl, oferującego małe AGD.

Polacy zwracają też uwagę na wielofunkcyjność urządzeń. Popularnym produktem stały się na przykład wyciskarki do soków, które jednocześnie można użyć do robienia makaronów, a nawet chleba.

- W czasie pandemii powróciliśmy do domowego gotowania posiłków, wypiekania chleba i przygotowywania przetworów. Wiele osób właśnie wtedy kupiło urządzenie Thermomix, odkrywając jego możliwości oraz doceniając wsparcie i pomoc w codziennym gotowaniu - mówił niedawno w wywiadzie dla Handel Extra Wojciech Ćmikiewicz, dyrektor generalny Vorwerk Polska. Tym samym jesienią firma oczekuje milionowego klienta, który w Polsce kupi urządzenie Thermomix.

 

Ilona Mrozowska 4097 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.