Pepco na GPW: jest oficjalne ogłoszenie

Pepco zamierza złożyć wniosek o dopuszczenie oraz wprowadzenie akcji zwykłych spółki do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.Oferta będzie obejmowała sprzedaż istniejących akcji przez obecnych akcjonariuszy.

Pepco - sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych w Europie, oferująca zróżnicowane produkty, obsługująca ponad 50 milionów klientów miesięcznie w ponad 3200 sklepach w 16 krajach - ogłasza zamiar przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej akcji, która zostanie skierowana do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych, w tym oferty publicznej akcji w Polsce oraz oferty skierowanej do wybranych inwestorów instytucjonalnych z oraz spoza Stanów Zjednoczonych Ameryki.

Oferta będzie obejmowała sprzedaż istniejących akcji przez obecnych akcjonariuszy.

- Dzisiejsze ogłoszenie zamiaru przeprowadzenia oferty publicznej oraz dopuszczenia i wprowadzenia akcji Pepco do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie wyznacza istotny etap dla Grupy. Nasza pozycja zapewnia nam silne podstawy dla długoterminowego rozwoju, biorąc pod uwagę wiodącą na rynku ofertę dla klientów w najbardziej atrakcyjnym sektorze handlu detalicznego,skalę możliwości rynkowych jakie otwierają się przed nami wraz z ekspansją w całej Europie, a także dokonane przez nas w ostatnich latach inwestycje mające na celu poprawę naszej infrastruktury - mówi Andy Bond, dyrektor generalny Pepco Group. - Nasze wyniki za ostatnie trzy lata potwierdzają, że konsekwentnie osiągaliśmy wiodący na rynku wzrost sprzedaży i zysku, co było możliwe dzięki konsekwentnej i codziennej koncentracji na oferowaniu klientom najniższych cen za towary powszechnego użytku w kategoriach odzieży, wyrobów przemysłowych z naciskiem na produkty dla domu oraz produktów szybkozbywalnych (FMCG).

Do Grupy należą sieci Pepco, Dealz i Poundland. W ramach marki Pepco co roku otwieranych jest ponad 300 sklepów i otwierany nowy kraj sprzedaży. Po sukcesach we Włoszech i w Serbii oraz planowanym na wiosnę tego roku wejściu na rynek w Hiszpanii, sieć Pepco będzie miała szansę kierować swój rozwój na kolejne kraje w całej Europie, co pozwoliłoby na osiągnięcie wyższego wzrostu i zapewniło większą skalę działalności.

Sieci Poundland i Dealz także weszły już na ścieżkę rozwoju, a w planach jest uruchamianie około 100 sklepów rocznie, początkowo głównie w Hiszpanii i Polsce.

Grupa Pepco posiada i zarządza paneuropejską wieloformatową siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych, obejmującą 3246 sklepów (w tym 2229 w 13 krajach pod szyldem Pepco) w 16 krajach, według stanu na 31 marca 2021 r. Drugi format Grupy to sieci Poundland/Dealz. Sieć działa od 1990 r. w Wielkiej Brytanii pod marką Poundland, prowadząc 818 sklepów. W ramach międzynarodowej ekspansji Poundland, w 2011r. wprowadzona została marka Dealz, która prowadzi 199 sklepów w Irlandii, Hiszpanii i Polsce. Większe sklepy Poundland oferują produkty pierwszej potrzeby, ubrania i inne artykuły detaliczne, podczas gdy sklepy Dealz i mniejsze sklepy Poundlandy sprzedają artykułyszybkozbywalne, ogólnego przeznaczenia i artykuły pierwszej potrzeby. Od roku obrotowego 2021 Grupa będzie otwierać co najmniej 70 sklepów Dealz rocznie.

 

Magdalena Weiss 3120 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.