Więcej ekologicznych inicjatyw w Costa Coffee

Do takich działań jak współpraca z Too Good To Go czy akcja Własny Kubek, dołącza możliwość odebrania z kawiarni fusów z kawy.

Zgodnie z filozofią Zero Waste, Costa Coffee wprowadziła możliwość wydawania zainteresowanym gościom kawiarni fusów. Aby odebrać partię fusów wystarczy odwiedzić najbliższą Costa Coffee i zapytać o nie baristę, który wyda je w specjalnej torbie, wykorzystanej podwójnie, ponieważ na co dzień jest w niej dostarczana kawa do kawiarni.

Jak podkreśla sieć ten produkt „uboczny” parzenia kawy może mieć cały szereg zastosowań w domu czy ogrodzie. Fusy z kawy będą np. świetnym neutralizatorem nieprzyjemnych zapachów w lodówce czy mieszkaniu, sprawdzą się jako odżywka dla roślin doniczkowych i ogrodowych, a zawinięte w kawałek gazy przemienią się w zmywak, który pozbędzie się zaschniętego tłuszczu z garnków i naczyń. Dla osób uwielbiających zapach kawy, fusy mogą pełnić funkcję dyfuzora zapachowego – wystarczy postawić świeże fusy w pudełeczku, a w całym mieszkaniu rozniesie się zapach jak w kawiarni. Ponadto fusy z kawy mogą stać się częścią domowego spa – dodając do nich odrobinę oliwy z oliwek lub miodu otrzymamy oczyszczający peeling do ciała, który nie tylko dokładnie oczyści naszą skórę, ale również przepięknie pachnie. 

Costa Coffee realizuje działania proekologiczne nie tylko stałe rozwijając swoją ofertę produktów roślinnych, ale także poprzez współpracę z innymi markami oraz organizowanie pozytywnych dla środowiska akcji. Dzięki połączeniu sił z Too Good To Go, Costa Coffee aktywnie działa na rzecz przeciwdziałania marnowaniu żywności. Za pośrednictwem aplikacji Too Good To Go w prosty sposób zamówimy paczkę niespodziankę z niesprzedanymi danego dnia produktami, za znacznie niższą cenę np. kanapki, sałatki, kawę paczkowaną czy słodkie wypieki.

Kolejnym ekologicznym rozwiązaniem w myśl zasady Zero Waste jest możliwość skorzystania z akcji Własny Kubek. Odwiedzając kawiarnię Costa Coffee z własnym kubkiem i aplikacją Costa Coffee Club zainstalowaną na naszym telefonie, otrzymamy 1 zł zniżki na następną kawę.

Joanna Hamdan 13995 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.