Unilever roślinnie, czyli Vegetarian Butcher

Polacy chcą zmieniać swoją kuchnię - sukcesywnie zmniejszają spożycie mięsa, szukając roślinnych alternatyw. Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzi firma Unilever i wprowadza do sprzedaży detalicznej produkty pod marką The Vegetarian Butcher.

Na zdjęciu Jaap Korteweg, twórca The Vegetarian Butcher

- To długofalowy trend, konsekwentnie przybierający na sile. Chcemy odżywiać się zdrowo i jesteśmy coraz bardziej świadomymi konsumentami. Coraz więcej z nas czuje też odpowiedzialność za kondycję planety, troszczy się o środowisko i dobrostan zwierząt. Stąd coraz liczniejsza w Polsce grupa fleksitarian, stanowiących już niemal połowę społeczeństwa - wskazuje Marta Linowska, new business manager w Unilever.

W efekcie, polscy konsumenci coraz częściej poszukują na półkach produktów, które zastąpią na ich talerzach mięso pochodzenia zwierzęcego. Co ważne, największą barierą ograniczenia jego konsumpcji, a więc jednocześnie ogromnym wyzwaniem dla producentów, jest niepowtarzalny smak mięsa. Konsumenci nie chcą się z nim rozstawać.

Jak mówi Marta Linowska, to właśnie doskonały mięsny smak tkwi u podstaw globalnego sukcesu The Vegetarian Butcher. To, co wyróżnia The Vegetarian Butcher na rynku na tle producentów z tej kategorii, to niepowtarzalna historia powstania marki oraz innowacyjne produkty. Nie są one zamiennikami czy odpowiednikami mięsa, ale zupełnie nowym mięsem roślinnym.

Marka The Vegetarian Butcher została założona przez holenderskiego farmera Jaapa Kortewega. Zawiedziony i rozgoryczony procesem hodowli zwierząt i produkcji mięsa, postanowił zostać wegetarianinem, wierząc, że nie musi to oznaczać rezygnacji z ukochanych smaków. Marzył o stworzeniu produktów, które będą cechować się idealnym mięsnym smakiem, ale bez konieczności wykorzystywania zwierząt. Przez wiele lat pracował z producentami białka roślinnego, naukowcami i szefami kuchni nad innowacyjną recepturą. Wszystko po to, by oddać smak wieprzowiny, wołowiny i kurczaka w produktach roślinnych, które jednocześnie zachowują podobne wartości odżywcze do mięsa zwierzęcego. Tak powstał The Vegetarian Butcher, mając wizję, by zostać rzeźnikiem przyszłości - działającym bez udziału zwierząt, który oferuje produkty cechujące się smakiem, teksturą i zapachem właściwym mięsu.

- Dziś, wprowadzając na polski rynek produkty The Vegetarian Butcher, możemy śmiało powiedzieć, że mięso roślinne staje się faktem. Mówimy jasno - to koniec kompromisu! Rzeźnik przyszłości proponuje konsumentom mięso - innowacyjne na rynku, idealnie odtwarzające mięso zwierzęce, perfekcyjne mięso… roślinne. Jesteśmy pewni, że nasze produkty spełniają oczekiwania nie tylko wegan i wegetarian, ale i wszystkich, którzy, tak jak my, kochają smak mięsa - podkreśla Marta Linowska.

W 2020 roku The Vegetarian Butcher dał się poznać polskim konsumentom w ofercie Unilever Food Solutions. Marce zaufali kluczowi partnerzy – produkty są w ofercie takich sieci jak: Burger King, Bobby Burger, Papa John’s, Ikea czy sieć kantyn biurowych Sodexo.

Od 15 kwietnia produkty The Vegetarian Butcher znalazły się w limitowanej ofercie sieci sklepów Biedronka. Następnie od początku maja będą na stałe w sklepach Carrefour i Leclerc w całej Polsce, a w kolejnych sieciach pojawią się w najbliższych miesiącach.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.