Rossmann z wielkim planem otwarć

Sieć drogerii odnotowała solidny wzrost sprzedaży w pandemicznym 2020 r. Zwiększyła też sprzedaż z 1 mkw. powierzchni sprzedaży.

Pierwszy lockdown zaowocował spadkiem zainteresowania wizytami w drogeriach - konsumenci, przestraszeni nowym wówczas zjawiskiem, jakim była dla nich pandemia, woleli wszystkie zakupy (spożywcze i kosmetyczno-chemiczne) robić w jednym miejscu, czyli najczęściej w supermarkecie lub dyskoncie, uzupełniając je w małych sklepach.
 
Mimo to Rossmann ma za sobą dobry rok, choć wyraźnie korzystniej rozwijała się dla niego sytuacja w Niemczech niż na rynkach zagranicznych.
 
Całkowita sprzedaż wzrosła o 3,5% do 10,35 mld euro, przy czym na rynkach zagranicznych (Polska, Węgry, Czechy, Turcja, Albania, Kosowo i Hiszpania) wzrost był słabszy i wyniósł 2%, do 3,06 mld euro, podczas gdy w Niemczech sprzedaż skoczyła o 4,7% do 7,3 mld euro, a netto (od lipca do grudnia 2020 roku w Niemczech obowiązywały obniżone stawki podatku VAT) - nawet 6%.
 
W tym roku detalista planuje utrzymanie kwoty inwestycji na poziomie około 200 mln euro i uruchomienie 195 nowych sklepów, z czego 75 w Niemczech. Zmodernizuje też w swojej ojczyźnie 165 placówek. Łącznie na krajowe inwestycje przeznaczy 125 mln euro.
 
Rossmann prowadzi obecnie 4244 sklepy w ośmiu europejskich krajach, z czego 2233 w Niemczech, 1489 w Polsce, 222 na Węgrzech, 148 w Czechach, 129 w Turcji, 17 w Albanii, 4 w Kosowie i 2 w Hiszpanii. Zatrudnia w sumie 56,3 tys. pracowników.
Magdalena Weiss 3106 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.