PayU: e-sklepy oferujące raty sprzedają więcej

Zyskująca na popularności w internecie metoda płatności na raty zwiększa możliwości zakupowe konsumentów, jednocześnie wspierając wzrosty sprzedaży w e-sklepach - twierdzi PayU.

W ubiegłym roku średnia wartość koszyka zakupowego opłacanego na raty była o 1/3 wyższa niż w roku poprzedzającym. Jednocześnie w 2020 roku łączna wartość transakcji w e-handlu opłaconych na raty PayU wzrosła o 45%. Zdecydowaną większość z tego zrealizowali powracający klienci.

Oznacza to, że taka forma finansowania zakupów charakteryzuje się wysokim stopniem lojalności użytkowników – aż za 2/3 zakupów na raty odpowiadają osoby, które już wcześniej skorzystały z zalet tej formy płatności. Z każdym rokiem przybywa jednak także nowych zwolenników płatności ratalnych – w 2020 roku liczba użytkowników rat PayU wzrosła o 4 p.p.

- Z naszych analiz wynika, że najczęściej na raty kupowany jest sprzęt elektroniczny oraz dobra luksusowe, w tym biżuteria i zegarki. W 2020 roku zauważalny wzrost udziału płatności ratalnych w całościowej sprzedaży odnotowały również sklepy oferujące e-usługi, w szczególności te związane z edukacją i zdrowiem – wymienia Martyna Szczepaniak, head of consumer credit w PayU.

Jej zdaniem umożliwienie konsumentom rozłożenia płatności na raty zdecydowanie sprzyja decyzjom o skorzystaniu z droższych świadczeń medycznych oraz ułatwia regularne korzystanie z profesjonalnych szkoleń czy kursów doszkalających.

Raty online a średnia wartość koszyka

Ekspertka dodaje, że rozszerzenie dostępnych w sklepie metod płatności o raty online przekłada się na wyższą średnią wartość koszyka zakupowego, a zatem wspiera generowanie dodatkowej sprzedaży. Korzyści z wdrożenia rat online w e-sklepach dostrzegają liczni sprzedawcy – tylko w ciągu ostatnich 2 lat liczba sklepów internetowych umożliwiających klientom rozłożenie płatności w czasie wzrosła o 15 p.p.

- Zdecydowanie warto informować o możliwości rozłożenia płatności na raty już na etapie prezentowania produktów, aby klient świadomie mógł zdecydować o wyborze większej liczby produktów lub produktów z wyższej półki cenowej – podpowiada Martyna Szczepaniak.

I podkreśla, że nie bez znaczenia dla rosnącej popularności finansowania zakupów online na raty PayU ma prosty i szybki proces uzyskiwania decyzji kredytowej. Aktualnie już co siódmy wniosek jest składany w czasie maksymalnie 60 sekund, a ponad połowa wszystkich aplikacji o raty, niezależnie od wyboru dostawcy, składana jest w czasie do 3 minut. W przypadku osób, które korzystają z rat po raz kolejny, aby zawnioskować o raty ponownie, wystarczy podać tylko 4 podstawowe dane. Ponadto, niemal 60% wszystkich wniosków online o raty PayU konsumenci składają przy użyciu smartfona lub phabletu (połączenie telefonu i tabletu).

PayU jest dostawcą usług płatności internetowych dla e-biznesów różnej wielkości na szybko rozwijających się rynkach, posiadającym lokalne oddziały w Azji, Europie Środkowo-Wschodniej, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Jest także jednym z największych inwestorów w przestrzeni fintech na świecie, z inwestycjami o łącznej wartości ponad 1 miliarda dolarów.

Podstawą działalności PayU jest łączenie potrzeb firm sprzedających produkty i usługi ze zwyczajami zakupowymi i płatniczymi konsumentów internetowych. W Polsce firma jest liderem płatności internetowych, dostarczającym wydajny i prosty w integracji dla akceptantów oraz wygodny w użytkowaniu dla kupujących system płatności.

Zakres usług płatniczych oferowanych przez PayU w Polsce obejmuje m.in.: płatności jednym kliknięciem, płatności mobilne, całkowicie online-owe raty, płatności odnawialne (subskrypcyjne), portfele elektroniczne takie jak Google Pay, Apple Pay, Click to pay, MasterPass, a także BLIK. PayU odpowiada za obszar technologii finansowych spółki Prosus, będącej częścią holdingu Naspers.

 

Katarzyna Pierzchała 4358 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.