Thermomix: jesienią oczekujemy milionowego klienta

- W czasie pandemii, gdy zostały zamknięte restauracje powróciliśmy do domowego gotowania posiłków, wypiekania chleba i przygotowywania przetworów. Wiele osób właśnie wtedy kupiło urządzenie Thermomix - mówi w rozmowie z Handel Extra Wojciech Ćmikiewicz, dyrektor generalny Vorwerk Polska.

Handel Extra: Od którego roku sprzedaż Thermomixów prowadzona jest bezpośrednio w Polsce?

Wojciech Ćmikiewicz, dyrektor generalny Vorwerk Polska:

Od 26 lat, a właśnie w tym roku urządzenie Thermomix obchodzi swoje 50. urodziny. Jego najnowszy model TM6 jest piątym sprzedawanym w naszym kraju.

Dosłownie kilka dni temu rozpoczęliśmy sprzedaż naszej nowości – Thermomix Friend, urządzenia komplementarnego do TM6, które dzięki równoczesnemu gotowaniu umożliwia przygotowanie wielodaniowych posiłków lub wielu porcji wybranego dania.

Rozwijamy też sprzedaż systemu utrzymania czystości Kobold, który od maja będzie dostępny na terenie całego kraju.

Ile w tym czasie Polacy kupili tych urządzeń?

W tym roku jesienią oczekujemy milionowego klienta. 

Thermomix sprzedawany jest wyłącznie podczas prezentacji przez upoważnionych do tego przedstawicieli handlowych i nawet jeśli klient kupi produkt na platformie sprzedażowej typu Allegro, zaznaczacie, że nie ponosicie wówczas wobec kupującego odpowiedzialności wynikającej z rękojmi za wady fizyczne lub prawne rzeczy sprzedanej. Dlaczego w przypadku Thermomixa sprzedaż bezpośrednia jest kluczowa?

Ten rodzaj sprzedaży pozwala klientom na lepsze poznanie i przetestowanie urządzenia – we własnym domu, w swojej kuchni, bez pośpiechu, gotując smaczne jedzenie, którym mogą się delektować w rodzinnym gronie. Podczas takiego spotkania przedstawiciel handlowy pokazuje jak używać urządzenia, odpowiada na pytania, dzieli się swoim doświadczeniem, praktycznymi wskazówkami i inspiracjami kulinarnymi. Naszym klientom oferujemy też profesjonalną opiekę posprzedażową.

Czy i jak odbywają się pokazy kulinarne w sytuacji, gdy należy unikać kontaktu z innymi ludźmi?

Dostosowaliśmy standardy sprzedaży tak, zapewnić klientom poczucie bezpieczeństwa: urządzenie i jego najważniejsze funkcje można poznać podczas Thermowizji – spotkania online bez wychodzenia z domu, a zakup sfinalizować przez internet. Na prośbę klientów, możliwe jest także zorganizowania prezentacji w domu, z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa.

Ile osób zajmują się sprzedażą Thermomixa i prowadzi pokazy?

Obecnie mamy ponad 8200 przedstawicieli handlowych. Coraz więcej osób docenia możliwości, jakie daje ten rodzaj działalności. Nie trzeba mieć ani kapitału początkowego ani lokalu. Wystarczy chęć i zaangażowanie. Niezależność, sukces finansowy, dzielenie pasji z innymi, elastyczne planowanie czasu to jedne z najważniejszych zalet sprzedaży bezpośredniej.

Thermomix to drogie urządzenie. Czy w pandemii Polacy kupują je równie chętnie co przed?

W czasie pandemii, gdy zostały zamknięte restauracje powróciliśmy do domowego gotowania posiłków, wypiekania chleba i przygotowywania przetworów. Wiele osób właśnie wtedy kupiło urządzenie Thermomix, odkrywając jego możliwości oraz doceniając wsparcie i pomoc w codziennym gotowaniu.

Czy w ogóle brane są pod uwagę akcje typu in-out w największych sieciach handlowych, typu Biedronka, Lidl, Kaufland?

Dzięki sprzedaży bezpośredniej możemy zapewnić klientom obsługę na najwyższym poziomie. Nasi przedstawiciele handlowi dzielą się swoim doświadczeniem i umiejętnościami oferując klientom nie tylko wsparcie, ale także profesjonalną obsługę posprzedażową. Tej możliwości nie daje tradycyjny model sprzedaży. Takich planów więc nie ma.

Sąd Handlowy w Barcelonie nakazał Lidlowi usunięcie z rynku wszystkich swoich maszyn Monsieur Cousine, uznając, że naruszyła ona patent marki Thermomix. Czy podobnych spraw można spodziewać się również w naszym kraju lub na innych rynkach, gdzie sprzedawane są i Thermomixy i Monsieur Cousine?

Dla firmy, jaką jest Vorwerk, obserwacja rynku i ochrona patentowa są niezwykle istotne, dlatego w razie potrzeby zastrzegamy sobie prawo do podejmowania kroków prawnych. Obecnie w kilku krajach takie postępowania trwają. Warto tu jednak zaznaczyć, że sprawa, która zakończyła się w Hiszpanii, dotyczyła wagi urządzenia Thermomix i jej współdziałania z nożem miksującym i pokrywą. Jednocześnie decyzja podjęta przez hiszpański sąd stanowi potwierdzenie stanowiska firmy, że stworzone przez nas innowacyjne technologie zasługują na ochronę.

Thermomix Friend, to dość kosztowna nowość marki. Czy Polacy są gotowi na taką rewolucję w kuchni?  

Pojawienie się 50 lat temu urządzenia Thermomixna rynku europejskim było właśnie początkiem kulinarnej rewolucji. Natomiast nowość – stacja Thermomix Friend - jest odpowiedzią na oczekiwania klientów, którzy potrzebowali komplementarnego urządzenia, pozwalającego oszczędzić czas spędzany w kuchni i gotować równocześnie posiłki na kilka dni lub więcej porcji danego dania. W czasie pandemii tacy pomocnicy są szczególnie potrzebni.

Jak widzą Państwo przyszłość marki Thermomix w naszym kraju?

Od lat konsekwentnie budujemy pozycję marki Thermomix i obecnie jest jednym z najpopularniejszych w Polsce wielofunkcyjnych urządzeń kuchennych. Nadal będziemy kontynuować działania w tym kierunku. Sprzedaż rozwija się bardzo dobrze, jesteśmy jednym jednym z ważniejszych rynków w Europie, a także w ścisłej czołówce w sprzedaży Thermomix w Grupie Vorwerk.

Ilona Mrozowska 4083 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.