Danone oberwał przez pandemię

Najmocniej ucierpiał segment wody, głównie przez zamknięcie gastronomii, ale specjalistyczna żywność dla dzieci również odczuła spadki sprzedaży.

W I kwartale 2021 roku francuski producent nabiału, wody i odżywek dla niemowląt miał 5,657 miliarda euro sprzedaży. Nominalnie oznacza to spadek rok do roku o 9,4% choć like-for-like spadek był niższy i wyniósł 3,3%. Wolumenowo sprzedaż skurczyła się o 3,7%. W Europie i Ameryce Północnej (USA i Kanada) spadek był umiarkowany i wyniósł 2,8% LfL, natomiast reszta świata odnotowała spadek o 4,2% (nominalnie o 14%, co było skutkiem dewaluacji walut, zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej, Turcji i Rosji).

W podziale na segmenty działalności najmocniej straciła woda, głównie z powodu zamknięcia gastronomii w większości krajów. Przychody w tym segmencie zmniejszyły się o 11,6% LfL i o 14,9% nominalnie. Specjalistyczna żywność dla dzieci przyniosła o 7,7% mniej pieniędzy niż przed rokiem LfL (-11,8% nominalnie). Natomiast dział EDP (essential diary and plant-based products - nabiał i jego roślinne zastępniki) zwiększył sprzedaż LFL o 1,6%. Nominalnie nie ustrzegł się jednak spadku o 6,4%.

- Pierwszy kwartał zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Nadal spodziewamy się powrotu do niewielkiego wzrostu sprzedaży w drugim kwartale oraz osiągnięcia zysków w drugiej połowie 2021 roku - głosi oświadczenie dwojga prezesów firmy, Véronique Penchienati-Bosetty and Shane'a Granta. Choć pandemia doprowadziła do ogólnego spadku sprzedaży o -3,3% pierwszy kwartał potwierdził wiele mocnych stron i zdolności Danone'a do wygrywania w kluczowych obszarach. EDP ​​utrzymał dynamikę swoich wyników na kluczowych rynkach rozwiniętych, w szczególności w probiotykach, białkach i produktach roślinnych. Wzrost w żywieniu medycznym dorosłych pozostał silny, utrzymując tempo z ostatnich lat. Wody nadal podlegały zmianom trendów w konsumpcji poza domem, ale wykazały poprawę w porównaniu z poprzednimi kwartałami.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 3106 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.