POLOmarket idzie do przodu niezależnie od pandemii [WYWIAD]

Poza modernizacją sklepów i otwarciami nowych, podczas pandemii POLOmarket zrealizował jedną z największych inwestycji - uruchomił trzecie centrum logistyczne. O zmianach w sieci i jej sklepach opowiada Bartosz Pietruszka, członek zarządu, dyrektor operacyjny sieci.

Handel Extra: Tylko od marca do maja br. zaplanowaliście zakończenie 10 dużych inwestycji. Będą to zarówno otwarcia nowych lokalizacji, jak i modernizacje istniejących obiektów. Ile to będzie nowych otwarć i gdzie?

Bartosz Pietruszka, członek zarządu, dyrektor operacyjny sieci POLOmarket:

Sieć POLOmarket regularnie otwiera nowe i zmodernizowane supermarkety w kolejnych miejscowościach w Polsce, poszukując jednocześnie nowych lokalizacji.

W ostatnim czasie otworzyliśmy zmodernizowane sklepy, m.in. w Maszewie, Tuliszkowie, Głogowie czy Rakoniewicach. Nie zwalniamy tempa, naszym założeniem jest kontynuowanie tej strategii, tak aby zapewnić klientom najwyższy komfort zakupów. O kolejnych otwarciach będziemy informować na bieżąco, ale śmiało mogę powiedzieć, że do końca tego roku mamy ich w planach wiele.

Czym nowo otwierane placówki różnią się od tych starszych?

Nowe placówki znacząco różną się od tych starszych m.in. pod względem zagospodarowania powierzchni handlowej, ekspozycji towaru czy ergonomii. Nowoczesne lady, stoiska kasowe, oświetlenie, większa piekarnia, szerokie aleje zakupowe oraz poszerzony dział non-food zapewniają klientom komfort codziennych zakupów.

W nowo wybudowanych placówkach stoiska z nabiałem i owocowo-warzywne zostały tak umiejscowione, by zapewniały jeszcze lepszą świeżość, dostępność oraz zdecydowanie większy wybór towarów. Ponadto, w nowych lokalach dbamy o ekologię poprzez zastosowanie rozwiązań, pozwalających na optymalizację zarządzania energią zużywaną do utrzymywania odpowiednich temperatur w systemach chłodzących i grzewczych.

Jakie zmiany wprowadzacie w już działających sklepach?

Chcemy, żeby były zbliżone do tych nowo powstałych, tak aby mogły zapewnić jeszcze wygodniejsze zakupy wszystkim klientom. Najważniejszymi zmianami, które wprowadzamy w działających już placówkach, są poszerzane aleje zakupowe oraz powiększenie powierzchni sali sprzedaży i magazynów. Ponadto wymieniamy wszystkie urządzenia chłodnicze i regałowe oraz wyposażamy obiekt w wewnętrzne i zewnętrzne oświetlenie led, dzięki czemu zmodernizowane placówki mogą być jeszcze bardziej ekologiczne.

Oprócz tego, część sklepów jest poszerzona o większe, bardziej komfortowe parkingi oraz o nowy format stoiska cukierniczo-piekarniczego "Pychatka", w którym klienci oprócz pieczywa i ciasta mogą skorzystać z oferty gastronomicznej.

Które działy są kluczowe i które w pierwszym rzędzie modernizujecie?

Kluczowe są miejsca oferujące produkty świeże i ultraświeże. Dlatego rozbudowujemy i ulepszamy m.in. stoiska owocowo-warzywne, które zapewniają jeszcze lepszą świeżość i dostępność towarów. Podobnej modernizacji podajemy stoiska z nabiałem, regały z pieczywem, stoiska mięsno-wędliniarskie.

Czy pandemia wpłynęła na rozwój sieci? W jaki sposób?

Na ubiegły rok mieliśmy zaplanowany rozwój aplikacji mobilnej, a koronawirus jedynie przyspieszył ten proces. Już od pierwszych dni od uruchomienia, błyskawicznie zyskująca na popularności aplikacja, pozwoliła nam na rozszerzenie programu lojalnościowego POLOkarta, a także umożliwiła dokonywanie bardzo wygodnych i bezpiecznych zakupów, co w czasie pandemii zyskało szczególne znaczenie. Użytkownicy aplikacji POLOmarket mogą także korzystać z elektronicznej POLOkarty dającej dostęp do bardzo szerokiej oferty promocyjnej dedykowanej uczestnikom programu lojalnościowego.

Uruchomiliście też nowe centrum logistyczne.

Tak, poza modernizacją dotychczasowych sklepów i otwarciami nowych, niezależnie od pandemii udało nam się zrealizować jedną z największych naszych dotychczasowych inwestycji – uruchomić trzecie i najnowsze centrum logistyczne. Obiekt w Swarożynie k. Tczewa wspierać będzie swym działaniem dotychczasowe centra zlokalizowane w Giebni k. Pakości i Kłobucku.

Centrum zostało zaprojektowane od podstaw w najdrobniejszych detalach, aby móc docelowo obsługiwać ok. 150 sklepów. Inwestycja przyczyni się do zoptymalizowania siatki logistycznej i wzmocnieni ekspansję sieci w północnej Polsce. Obiekt o powierzchni 30 tys. mkw. i kubaturze 369 tys. m3 powstał przy węźle Swarożyn Autostrady A1, na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 22. Lokalizacja jest więc optymalna dla potrzeb obsługi sklepów, jak i dla dostawców.

Katarzyna Pierzchała 4358 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.