Krakowski "lagun" zainspirował niemieckie sieci

Lidl i Aldi wykorzystały historię tajemniczego "stwora" znalezionego na drzewie na jednym z krakowskich osiedli do promocji swoich wypieków. Znacie tę historię?

Historia "laguna" rozpoczęła się 14 kwietnia, kiedy to mieszkanka jednego z krakowskich osiedli, na bzie rosnącym między innymi pod oknami jej bloku zauważyła - jej zdaniem - dziwne stworzenie, które miało tam tkwić już od dwóch dni.

Zaniepokojona tym faktem mieszkanka postanowiła zaalarmować Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami. Przybyli na miejsce inspektorzy po dokonaniu oględzin stwierdzili, że rzekomy "lagun" to w rzeczywistości nie żaden stwór tylko najzwyklejszy ... croissant!

Wieść o tym, że w Krakowie nie straszy już tylko Smok Wawelski szybko stała się hitem polskich, ale także światowych mediów.

Gorący temat postanowiły wykorzystać dwie sieci Lidl i Aldi. Historię o "lagunie" zaadaptowały do własnych celów marketingowych, aby zareklamować sprzedawane w sowich sklepach croissanty.

I tak 16 kwietnia na Facebooku Lidl Polska pojawił się następujący wpis. - Przyjdźcie natychmiast, w Lidlu leży ten... no... Jest brązowy i się nie rusza! Bez obaw, nie ma powodów do paniki  To niegroźny, za to straszliwie smaczny okaz. Croissant z nadzieniem orzechowym teraz w supercenie - czytamy na stronie sieci.

Z kolei sieć Aldi - również 16 kwietnia - tak zareklamowała swoje croissanty. - Dla jednych croissant, dla innych lagun, dla jeszcze innych – po prostu rogalik. Wszystkich jednak zapewniamy – jest oswojony i przyjazny, a co najważniejsze - przepyszny. Z poranną kawusią smakuje najlepiej. Nie ma się czego bać! - zachwala na swoim profilu sieć.

A może sieci podchwycą temat i pójdą o krok dalej i zamiast Lidlaków i Słodziaków będą Laguniaki. Fenomen "laguna" na pewno zamierza wykorzystać Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami, które szykuje z nim serię gadżetów. Jak zapowiada organizacja dochód z ich sprzedaży zostanie przekazany na pomoc czworonogom.

Zdjęcie: Facebook Aldi Polska

Joanna Hamdan 12223 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.