Fabryka Cukierków "Pszczółka" pozbywa się nieruchomości

To dawne lokalizacje zakładów produkcyjnychfirmy, która kilka lat temu przeprowadziła się do nowoczesnej fabryki w lubelskiej strefie ekonomicznej.

Zlokalizowane w Lublinie i Opolu Lubelskim działki Fabryka Cukierków "Pszczółka" wyceniła na blisko 25 mln zł.

- Chcemy wykorzystać koniunkturę na rynku nieruchomości, której nie przeszkadza nawet pandemia. Tym bardziej, że nasze dawne siedziby zlokalizowane są w bardzo atrakcyjnych miejscach np. w Lublinie w bliskim sąsiedztwie powstającego właśnie Dworca Metropolitarnego. Podobnie w Opolu Lubelskim, gdzie była fabryka znajduje się przy jednej z głównych ulic miasta - mówi Andrzej Łopacki, prezes zarządu Fabryki Cukierków "Pszczółka" w Lublinie.

Spółka chce sprzedać przy ul. Krochmalnej w Lublinie dwie działki. Obie nieruchomości mogą być atrakcyjne dla deweloperów, gdyż obowiązujący plan zagospodarowania pozwala na budowę mieszkań i obiektów usługowych. Większa z działek ma prawie 2 hektary, druga jest znacznie mniejsza, bo ma 0,07 ha.

Z kolei w Opolu Lubelskim działki, na których zlokalizowany jest były zakład produkcyjny, zajmują powierzchnię prawie 2 hektarów. Położone są przy drodze wylotowej na Lublin, w sąsiedztwie rewitalizujących się obiektów dawnej Cukrowni Opole Lubelskie i Galerii Stokrotka. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przeznacza te tereny pod zabudowę produkcyjną, magazynową i miejsce składowania.

Wartość rynkowa nieruchomości należącej do Fabryki Cukierków "Pszczółka" znajdująca się przy ul. Fabrycznej w Opolu Lub. została oszacowana na blisko 4,2 mln. zł. Z kolei w Lublinie, odpowiednio: na ok. 20,6 mln zł., a mniejszej na 269 tys. zł.

Fabryka Cukierków "Pszczółka" to producent słodyczy, którego historia sięga 1952 roku. Czerpiąc ze sprawdzonych, tradycyjnych receptur oraz korzystając z najwyższej jakości składników, "Pszczółka" nieustannie wprowadza nowości produktowe, innowacyjne rozwiązania technologiczne i najwyższe standardy jakości. Należy do Grupy Kapitałowej Krajowej Spółki Cukrowej i w całości jest  polską firmą.

Joanna Hamdan 12255 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.