PGS chce produkować agd pod marką własną!

Nawet 500 produktów marek własnych do końca roku i rozwój zupełnie nowych, zaskakujących kategorii produktowych - to plany Polskiej Grupy Supermarketów, dla której rozwój marek własnych stanowi wciąż centralny element strategii realizowanej w najbliższych latach.

Na zdjęciu: Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów

34 miliardy złotych – tyle wart jest rynek private labels, czyli marek własnych w Polsce i zdaniem ekspertów w najbliższych latach nadal będzie rosnąć. Polska Grupa Supermarketów swoją pierwszą markę – O… Dobre. Pewne. Twoje! – wdrożyła cztery lata temu, w 2017 roku.

Dziś w portfolio Grupy znajduje się również Spiżarnia Dworska, BRNX oraz Włącz BIO, które tworzą rodzinę blisko 400 produktów spożywczych, higienicznych i chemii gospodarczej, posiadających 10% udział w całkowitej sprzedaży.

Na rok 2021 PGS planuje wdrożenie kolejnych kategorii produktowych. Jak zapowiadają jej przedstawiciele, w średnich i dużych miastach poszerzona zostanie oferta Włącz BIO, czyli artykułów spożywczych z certyfikatem produktu ekologicznego. Z kolei Spiżarnia Dworska, która w swojej ofercie ma polskie specjały oraz alkohole (rodzina wódek mid-premium oraz piwa BRNX Browar Spiżarnia Dworska), może liczyć m.in. na odświeżenie logotypu i nowe produkty alkoholowe. Łącznie do 2022 roku private labels należące do Polskiej Grupy Supermarketów mają liczyć nawet 500 indeksów.

- Od 2017 roku marki własne są centralnym punktem strategii PGS, która będzie przez nas kontynuowana w najbliższych latach. Klienci coraz chętniej zwracają się ku prywatnym markom sklepów co podkreślają kolejne badania. Chcemy wykorzystać ten trend i sukcesywnie zwiększać ich udział w torcie sprzedażowym sklepów zrzeszonych w Grupie – zapowiada Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów.

W realizacji celu pomóc mają zupełnie nowe kategorie produktowe. Poza poszerzeniem linii alkoholi, do których dołączyły w tym roku wina Dispensa del Maniero, Grupa rozważa wprowadzenie własnej marki produktów agd, która może stanowić nowy kierunek w strategii online’owej.

- Prowadzimy już wstępne rozmowy z producentami agd w Polsce i za granicą. Wkrótce planujemy wprowadzenie wybranych produktów drobnego agd w ofercie przynajmniej części sklepów Top Market – dodaje Sadecki.

Zdaje on sobie sprawę, że plany są ambitne, bo zakładają dwukrotne zwiększenie portfela produktowego sklepów należących do PGS. Jednak, patrząc na doświadczenia innych państw (takich jak Szwajcaria, Niemcy czy Hiszpania), Sadecki zakłada, że rodzimy rynek jest bardzo perspektywiczny.

Katarzyna Pierzchała 4370 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.