Philip Morris nie leje wody

Philip Morris Polska jest drugą firmą w Polsce wyróżnioną certyfikatem zrównoważonego zarządzania wodą Alliance for Water Stewardship (AWS). Racjonalna gospodarka wodna jest częścią strategii rozwoju firmy, która od kilku lat przechodzi transformację biznesową.

Według danych ONZ do 2030 r. prawie połowa światowej populacji będzie żyła na obszarach o wysokim niedoborze wody. Deficyt jednego z podstawowych surowców na naszej planecie sprawia, że firmy konsekwentnie inwestują w pro-ekologiczne rozwiązania i polityki, których celem jest zahamowanie i odwrócenie tego trendu.

Zrównoważony rozwój, w tym ochrona środowiska i zasobów wodnych, są jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej Philip Morris International. Od 2017 r. firma wprowadziła do swoich działań certyfikację Alliance for Water Stewardship (AWS). Jej celem jest ograniczenie zużywanej wody w fabrykach firmy (tzw. „ślad wodny”) oraz promowanie zrównoważonego zarządzania zasobami wody na obszarach produkcyjnych. Do 2025 r. PMI chce certyfikować wszystkie swoje obiekty zgodnie z tym standardem. Obecnie spełnia go już 11 placówek PMI na świecie, w tym krakowska fabryka Philip Morris Polska, która pozytywnie przeszła pełen audyt polityk gospodarki wodnej. Do 2022 r. Philip Morris Polska chce zredukować całkowite zużycie wody w krakowskiej fabryce o 20%.

Firma podkreśla, że realizowane inicjatywy prośrodowiskowe Philip Morris International stanowią integralny element globalnej strategii firmy, którą określa wizja „przyszłości bez dymu tytoniowego”. PMI to firma, która zapoczątkowała technologiczno-naukową rewolucję w branży tytoniowej, stając się jej globalnym liderem.

- Produkty o potencjalnie obniżonym ryzyku dla pełnoletnich palaczy są filarem transformacji biznesowej Philip Morris International. Ma ona złożony charakter, ponieważ obejmuje także działania w obszarze zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska – mówi Wojciech Niewierko, członek zarządu ds. relacji zewnętrznych Philip Morris Polska i Kraje Bałtyckie.

Firma produkuje m.in. podgrzewacze do tytoniu, które mają być lepszą alternatywą dla palenia papierosów. Eliminują one podstawowy problem związany z paleniem, czyli dym i substancje smoliste.

Ilona Mrozowska 4097 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.