#Franczyza 2.0: zbliża się premiera projektu

Już w poniedziałek 19 kwietnia odbędzie się premierowe webinarium, wprowadzające Projekt Franczyza 2.0 na rynek. Udział jest bezpłatny.

Na zdjęciu: Monika Ferreira, autorka i inicjatorka projektu, założycielka i doradca strategiczny w praktyce doradztwa strategicznego I’GS In Good Strategy

- Franczyza 2.0 to nowa jakość franczyz, sieci, które zapewniają franczyzobiorcom zaawansowany know how, zarówno w zakresie wiedzy produktowej, jak i w zakresie rozwoju biznesu – mówi Monika Ferreira. - To sieci bardzo dobrze poukładane organizacyjnie, potrafiące systemowo dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z partnerami – dodaje.

I wyjaśnia, że ich modele operacyjne oparte są zwykle na trzech filarach: strategia, edukacja, technologia, dzięki czemu mają wysoki potencjał skalowalności i zdolność zyskownego wzrostu, zarówno biznesu franczyzodawcy, jak i franczyzobiorcy.

Monika Ferreira zaprosiła na początek do współpracy w projekcie trzy „doskonale poukładane organizacyjnie sieci franczyzowe”. - To archetypowe sieci #Franczyza 2.0 – tak o nich mówi. Podczas premierowego webinarium porozmawia właśnie z nimi. Są to: Żabka Polska, którą reprezentował będzie dr Adam Manikowski, jej dyrektor zarządzający; Columbus Elite, reprezentowany przez CEO Pawła Bednarka i Pascal Franchise, reprezentowany przez CEO Marka Rogalę.

A o czym konkretnie jest Projekt Franczyza 2.0? To całoroczna wielokierunkowa inicjatywa skierowana do rynku franczyzy, która ma stymulować powstawanie nowej jakości zarządzania, działania i bezpieczeństwa współpracy we franczyzie. 

- Będziemy podpowiadać potencjalnym franczyzobiorcom, jak rozpoznawać dobre franczyzy - mówi Monika Ferreira, która dodaje, że fundamentem projektu jest pisana przez nią książka „Franczyza 2.0. Jak zbudować udaną strategię skalowania sieci franczyzowej” i inicjatywy towarzyszące: webinaria, dyskusje panelowe, edukacja dla biznesu we franczyzie, analizy potencjału systemów franczyzowych

Sama książka powstaje we współpracy z partnerami w projekcie Franczyza 2.0. Co miesiąc powstaje jeden rozdział, którego współtworzenie będzie od maja prezentowane w cyklu webinariów dedykowanych partnerom.

Projekt Franczyza 2.0 jest z jednej strony odpowiedzią na powstałą w 2020 r. rosnącą dyskusję o problemach w branży franczyzowej. Z drugiej strony jest też odpowiedzią na niszę w zakresie ogólnej i biznesowej edukacji we franczyzie. Potencjalni franczyzobiorcy nie wiedzą, co powinni mieć zagwarantowane we współpracy franczyzowej, czego mogą oczekiwać i czego wymagać. 

- Realizując Projekt Franczyza 2.0 chcemy zwiększać powszechną świadomości rynkową na temat znaczenia najlepszych praktyk w rozwoju strategicznym, operacyjnym i finansowym sieci franczyzowych. 

W ocenie sieci franczyzowych nie chodzi tylko o markę sieci, liczenie, ilu sieć ma partnerów i jakie ma opłaty. Tu chodzi o sprawdzenie tzw. dlaczego. Czyli o to, jak dalece sieć jest przygotowana do powielania centralnych rozwiązań na lokalnych rynkach, aby wszyscy jej uczestnicy mogli realizować zyskowne wzrosty. Chodzi o powielalność, skalowalność, standaryzację. - To gwarantuje bezpieczeństwo, że nikogo w sieci po drodze nie zgubimy – uważa autorka projektu, która przy okazji zaprasza kolejne sieci franczyzowe do pokazania swoich najlepszych praktyk w zakresie zarządzania strategicznego, operacyjnego czy finansowego w powstającej książce i innych inicjatywach towarzyszących Projektowi Franczyza 2.0.

Premierowe webinarium, wprowadzające Projekt Franczyza 2.0 na rynek, odbędzie się na platformie Forbes Polska już w poniedziałek 19.04. o 14.00. Udział jest bezpłatny. Rejestracja: https://lnkd.in/eEV6cZV

Katarzyna Pierzchała 4370 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.