Amazon z żywnością pod marką własną

Internetowy gigant wprowadził do sprzedaży żywność pod własną marką - na razie w kilku kategoriach, ale planuje rozbudowanie linii.

Internetowy potentat Amazon dodał nową linię artykułów spożywczych o nazwie Aplenty do swojej oferty marek własnych. Produkty pod marką Aplenty są sprzedawane online oraz w supermarketach Amazon's Fresh.

Obecny asortyment pod tą własną marką obejmuje chipsy, krakersy, ciastka i musztardę, ale w ciągu najbliższego roku mają do nich dołączyć słodycze, mrożonki, przyprawy i sosy. Wiele produktów zostało „opracowanych zgodnie z najwyższymi standardami, bez sztucznych aromatów i syntetycznych barwników” - chwali się Amazon. Ponadto detalista zapewnia „Gwarancję pyszności”, która daje klientom możliwość uzyskania zwrotu ceny zakupu, jeśli nie są zadowoleni z produktu - pisze Lebensmittel Zeitung.

Znawcy branży zauważają, że Amazon stale buduje silne portfolio własnych marek w sektorze spożywczym, zdobywając tym samym udziały w rynku. Oferta marek własnych amerykańskiego giganta obejmuje między innymi Happy Belly (wysokiej jakości kawa, jajka, przyprawy i orzechy), Mama Bear (ubrania i żywność dla niemowląt), Wickedly Prime (przekąski), Presto (organiczne detergenty), Sugarly Sweet (słodziki) oraz trochę więcej. Wiele z tych marek jest również dostępnych na rynku europejskim.

Produkty marki własnej stały się w ostatnich latach głównym motorem wzrostu sprzedaży za Oceanem. Według „Grocery Dive” gigant supermarketów Kroger planuje w tym roku wprowadzić 660 nowych produktów własnej marki, większość z nich w ramach linii Simple Truth i Private Selection. Konkurencyjna sieć Albertson twierdzi, że marki własne ponownie stanowią na jego półkach 25% asortymentu, czyli mniej więcej tyle samo, co przed rozpoczęciem pandemii. Dyrektor zarządzający Vivek Sankaran ma nadzieję, że udział wzrośnie do 30%. Jak podaje IRI, marki własne zwiększyły udział w rynku w 2020 roku i odpowiadały za prawie jedną piątą wzrostu sprzedaży produktów pakowanych.

Zdjęcie: Amazon

Magdalena Weiss 3120 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.