Zmiany w światowym zarządzie Henkla

1 czerwca Wolfgang König obejmie stanowisko executive vice president Beauty Care (sektor kosmetyków pielęgnacyjnych).

Zastąpi tym samym Jensa-Martina Schwärzlera, który jest związany z firmą Henkel od ponad 28 lat, a działem Beauty Care kieruje od 2017 r.

Wolfgang König ma ponad 25-letnie doświadczenie w branży FMCG, zarówno na rynkach dojrzałych, jak i wschodzących. Swoją karierę rozpoczął w 1996 roku w firmie Beiersdorf, gdzie zajmował różne stanowiska związane z zarządzaniem marką i kluczowymi klientami w Niemczech i Stanach Zjednoczonych. W 2005 r. dołączył do Colgate-Palmolive w Niemczech jako dyrektor marketingu na Niemcy, Austrię i Szwajcarię.

Następnie przeniósł się do Stanów Zjednoczonych jako globalny dyrektor marketingu działu Personal Care a potem do Meksyku, gdzie objął stanowisko dyrektora generalnego ds. marketingu i innowacji na region Ameryki Łacińskiej. Odpowiadał tam za wszystkie kategorie, w tym Personal Care i Oral Care.

W 2012 r. objął stanowisko dyrektora generalnego na region Europy Północnej w firmie Kellogg Company, odpowiadając za działalność handlową w 23 krajach, w tym w Niemczech, krajach nordyckich i Europie Środkowo-Wschodniej. Piastował następnie szereg stanowisk kierowniczych w Kellogg Company w Europie i USA, gdzie ostatecznie mianowany został prezesem kategorii Kellogg North America, odpowiedzialnym za biznes o wartości 6,7 mld dolarów a także za badania i rozwój oraz marketing. 

Natomiast Jens-Martin Schwärzler rozpoczął pracę w firmie Henkel w 1992 roku i początkowo zajmował różne stanowiska w działach marketingu i zarządzania w sektorze Laundry & Home Care (środków piorących i czystości).

W latach 2008-2014 był odpowiedzialny za globalny marketing produktów do pielęgnacji ciała, skóry i jamy ustnej w dziale Beauty Care (kosmetyków pielęgnacyjnych). Ponadto był odpowiedzialny za segment sprzedaży detalicznej kosmetyków w Europie Zachodniej oraz sprzedaż międzynarodową w Beauty Care. Od początku 2015 roku był odpowiedzialny za biznes dóbr konsumenckich Henkla w Ameryce Północnej. Pod jego kierownictwem Henkel wprowadził na rynek północnoamerykański takie wiodące marki, jak Persil czy Schwarzkopf.

Po przejęciu Sun Products Corporation w 2016 roku kierował procesem integracji, jak również relokacji biznesu dóbr konsumenckich Henkla w USA. W listopadzie 2017 roku Jens-Martin Schwärzler wszedł do ścisłego zarządu firmy, obejmując stanowisko wiceprezesa Henkel Beauty Care.

Joanna Hamdan 12223 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.