Płatności odroczone zdobywają handel

W I kwartale 2021 r. odroczone płatności Twisto zostały wdrożone w kilkudziesięciu nowych sklepach internetowych, m.in. z branży fashion, ale też spożywczej i RTV/AGD. Już wkrótce ta zdobywająca popularność forma płatności zostanie aktywowana w kolejnych sklepach.

Intensywna ekspansja Twisto na polskim rynku e-commerce to efekt współpracy fintechu z PayU, liderem płatności online w Polsce. Tylko w I kwartale 2021 r. Ta forma płatności została wdrożona w kilkudziesięciu nowych sklepach internetowych, m.in. z branży fashion, ale też spożywczej i RTV/AGD.

- Wdrożenie Twisto do portfela metod płatności oferowanych przez PayU sprawiło, że uruchomienie odroczonych płatności z punktu widzenia sklepu posiadającego bramkę płatniczą PayU jest wyjątkowo proste. Już wkrótce będziemy mogli ogłosić kolejne wdrożenia w znanych sklepach internetowych - zapowiada Tomasz Żołnierz, head of credit business development, PayU.

Odroczenie płatności z Twisto jest bardzo proste. Wystarczy, że kupujący wybierze PayU, a następnie Twisto Płacę Później jako metodę płatności za zakupy. W ciągu ułamków sekundy Twisto sprawdzi wiarygodność kredytową kupującego i potwierdzi możliwość dokonania zapłaty. Po potwierdzeniu płatności, klient ma jeszcze 21 dni na uregulowanie należności wobec Twisto bez żadnych kosztów.

Inną opcją jest rejestracja w Twisto. Zarejestrowany klient otrzymuje bezpłatną, wirtualną kartę płatniczą Twisto, którą może robić zakupy w dowolnym sklepie. Na opłacenie zamówienia bez żadnych dodatkowych kosztów ma do 45 dni (do 15 dnia następnego miesiąca). Dodatkowo, aplikacja zintegrowana z kontem umożliwia rozłożenie zakupu na bezpłatne raty lub przesunięcie płatności na kolejny miesiąc, jeśli zajdzie taka potrzeba.

- Współpraca z Twisto to odpowiedź na potrzeby naszych klientów, którzy coraz częściej kupują online, a jednocześnie są coraz bardziej zainteresowani nowoczesnymi i wygodnymi metodami finansowania – przyznaje Arkadiusz Kotula E-commerce Manager, New Balance Polska.

Jego daniem płatności odroczone przenoszą doświadczenie ze sklepu tradycyjnego do internetu, umożliwiają przymierzenie produktu, przed uiszczeniem zapłaty. - Rozwiązanie oferowane przez Twisto zapewnia też doskonały UX - jest intuicyjne i nie wymaga żadnych formalności, bardzo dobrze dopełniając ścieżkę zakupową – dodaje Arkadiusz Kotula.

Adam Miziołek, country manager Twisto w Polsce, uważa, że dzięki płatnościom odroczonym granica pomiędzy handlem tradycyjnym a internetowym zaciera się, dotyczy to szczególnie zakupów w segmencie fashion. - Kupujący może zobaczyć i przymierzyć produkt, zanim pieniądze opuszczą jego konto. Dla części klientów brak takiej możliwości bywa powodem porzucania koszyka - uważa.

Zwraca też uwagę na inny aspekt: na możliwości finansowe kupującego w danym momencie. Wiele osób rezygnuje z finalizacji zamówienia ze względu na ograniczenia finansowe. - Część konsumentów jest bardziej skłonna do dokonania zakupu, gdy w punkcie sprzedaży oferowany jest prosty plan sfinansowania zakupu - dodaje.

PayU jest dostawcą usług płatności internetowych dla e-biznesów różnej wielkości na szybko rozwijających się rynkach, posiadającym lokalne oddziały w Azji, Europie Środkowo-Wschodniej, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Podstawą działalności PayU jest łączenie potrzeb firm sprzedających produkty i usługi ze zwyczajami zakupowymi i płatniczymi konsumentów internetowych. W Polsce firma jest liderem płatności internetowych, dostarczającym prosty w integracji dla akceptantów oraz wygodny w użytkowaniu dla kupujących system płatności.

Zakres usług płatniczych oferowanych przez PayU obejmuje m.in.: płatności jednym kliknięciem, płatności mobilne, całkowicie online-owe raty, płatności odroczone, płatności odnawialne (subskrypcyjne), portfele elektroniczne takie jak Google Pay, Apple Pay, Click to pay, MasterPass, a także BLIK. PayU odpowiada za obszar technologii finansowych spółki Prosus, będącej częścią holdingu Naspers.

Twisto to jeden z najszybciej rosnących fintechów w Europie. Oferuje odroczone płatności omnichannel - w aplikacji (dzięki której klient może przesunąć płatność do 45 dni za darmo), a także bezpośrednio w sklepach internetowych (co umożliwia odroczenie płatności bez rejestracji w Twisto). Aplikacja Twisto jest połączona z kartą wielowalutową z kursem wymiany walut Mastercard bez opłat i prowizji. Na polskim rynku Twisto działa od 2018 r. Partnerem strategicznym Twisto w Polsce jest ING Bank Śląski. Firma powstała w Czechach. Wśród udziałowców są grupa ING oraz towarzystwo ubezpieczeniowe Uniqa oraz australijski Zip.

 

Katarzyna Pierzchała 4300 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.