W sektorze food delivery szykuje się rewolucja

Na rynek wkracza nowy gracz.

Chef’s Ghost Kitchen - bo o nim mowa - to miejsce, którego sednem jest kuchnia i to nie jedna.

- Doświadczenia ostatnich miesięcy to dla branży gastronomicznej duży cios. Wszyscy szukaliśmy rozwiązań, które uratują sytuację i pozwolą przetrwać nowe okoliczności. Tak pojawił się pomysł na Chef’s Ghost Kitchen. Od dawna przyglądaliśmy się jak ten koncept rozwija się w USA i już wtedy wydawał nam się to ciekawy kierunek. Pandemia przyspieszyła zmaterializowanie tego planu - mówi Yaser Attun, współwłaściciel i pomysłodawca Chef’s Ghost Kitchen.

W Chef’s Ghost Kitchen zdecydowano się połączyć cztery kuchnie świata, ale w planach są już kolejne.

- Głównym wyzwaniem było przygotowanie miejsca, w którym możliwe będzie zorganizowanie na początek czterech osobnych stanowisk pracy. Koncept ghost kitchen zakłada, że w jednej przestrzeni pracują szefowie różnych kuchni. Dzięki temu możemy jednocześnie realizować zamówienia na sushi, burgery czy dania kuchni bliskowschodniej oraz indyjskiej - dodaje Yaser Attun

Ghost kitchen to restauracje pozbawione sal konsumpcyjnych i nastawione wyłącznie na realizowanie zamówień w dostawie. Zmniejszone koszty logistyki prowadzenia biznesu, umożliwiają skupienie się na jakości serwowanych posiłków oraz jakości dostawy.

- Postawiliśmy przede wszystkim na jakość zamówień realizowanych w dostawie. Nasze doświadczenia z tradycyjnymi wynosami były takie, że nie wszystkie dania z karty są w stanie dojechać do klientów w takiej jakości, jakiej mogliby oczekiwać w lokalu. Koncepcja ghost kitchen pozwala nam w pełni skupić się i zadbać o klienta zamówień online - podkreśla Konrad Zając, drugi ze wspólników Chef's Ghost Kitchen.

Chef's Ghost Kitchen odpowiada nie tylko na trendy gastronomiczne od strony logistycznej, ale także społecznej wpisując w swoje dna idee takie, jak ekologia czy recykling opakowań.

- Mimo, że logistycznie w pełni czerpiemy z rozwiązań wdrożonych już za granicą, chcemy, żeby Chef’s Ghost Kitchen było marką z mocno określonymi wartościami. Zależy nam przede wszystkim na jakości dań, o której zapomina się często w trudnych warunkach dostawy. Jednak również ważnym aspektem są dla nas kwestie ekologii. Dbamy, aby wszystkie opakowania Chef’s Ghost Kitchen były wykonane z materiałów biodegradowalnych i zaprojektowanych w duchu zero waste - podkreśla Nina Żukowska, dyrektor operacyjna Chef’s Ghost Kitchen.

Joanna Hamdan 12153 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.