Rozwój marki własnej i cyfryzacja priorytetem PSH Lewiatan

To kluczowe filary rozwoju sieci w 2021 r.

W  2020 r. PSH Lewiatan wypracował 12,9 mld zł obrotu detalicznego, czyli o 4% więcej niż w 2019 r.

- To dobry wynik zważywszy na trudną sytuację, z jaką musieliśmy się mierzyć w minionym roku. Bardzo dobre wyniki osiągnęła marka własna, sprzedaż detaliczna jej produktów osiągnęła poziom 780 mln zł, co odpowiada wartości sprzedaży dużego producenta żywności w Polsce - mówi Robert Rękas (na zdjęciu), prezes zarządu Lewiatan Holding.

W 2021 r. korzystając z doświadczeń ub.r. Lewiatan postawił na realizację czterech głównych celów. Pierwszy to wzmocnienie procesu komunikacji z konsumentem poprzez nowe kanały i nowe narzędzia. Drugim jest wzmocnienie komunikacji wewnątrz sieci, trzecim - budowa środowiska cyfrowego Lewiatana, a czwartym - wzmocnienie siły i wartości marki. I temu służyć ma nowy koncept sklepu typu convenience.

Priorytetowe miejsce w strategii PSH Lewiatan zajmuje ekspansja. W 2020 r. pomimo pandemii w ramach sieci otworzono 170 nowych sklepów. Wzrosła też średnia powierzchnia otwieranych sklepów i dziś przekracza ona 200 mkw. Natomiast od początku tego roku klienci sieci mogą już robić zakupy w nowo otwartych placówkach w małopolskim Pcimiu oraz w Barlinku na Pomorzu Zachodnim, a powierzchnia każdej z nich przekracza 1000 mkw. W lutym do Lewiatana dołączyły także sklepy w Bieżuniu i Rozogach, każdy z nich ma powierzchnię bliską 500 mkw.  

- Cieszy mnie fakt rosnącej powierzchni naszych sklepów. Nowe formaty sklepu to szersza oferta asortymentu i produktów pochodzących od lokalnych dostawców oraz bogaty wybór świeżych produktów. Planujemy, że w tym roku otworzymy 250 nowych placówek Lewiatana. Pracujemy też nas nowym konceptem sklepu typu convenience, którego robocza nazwa brzmi „Lewiatan po drodze”. To koncept sklepu, który wciąż dynamicznie się rozwija. W naszej sieci będą to placówki o mniejszej powierzchni poniżej 100 mkw., bardziej dopasowany do lokalnych potrzeb konsumentów. Liczę, że jeszcze w tym roku ten projekt zadebiutuje na rynku - podsumował prezes PSH Lewiatan.

Istotnym element strategii PSH Lewiatan jest rozwój marki własnej. Produkty marek własnych z racji dobrego stosunku jakości do ceny są istotnym czynnikiem wpływającym na konkurencyjność sklepów przynależących do sieci Lewiatan. Obecnie sieć współpracuje z ponad 130 zaufanymi polskimi producentami, dzięki którym w ofercie znajduje się już 25 kategorii produktów i ponad 500 artykułów marki Lewiatan.

- Wartość sprzedaży produktów marki własnej sieci systematycznie rośnie. W 2020 r. wzrosła o 10% r/r do kwoty 780 mln zł. Widzimy ogromny potencjał tej kategorii produktów. Dlatego wciąż rozwijamy nasz asortyment w istniejących grupach. W bieżącym roku pojawią się też nowe kategorie najbardziej poszukiwane i oczekiwane przez klientów, takie jak nabiał i wędliny - dodaje Robert Rękas.

Transformacja cyfrowa to kolejny cel jaki na ten rok postawił zarząd sieci. Celem cyfryzacji jest zwiększenie efektywności obecnego modelu biznesowego i wzrost satysfakcji klientów. Na tym procesie zyskają też właściciele sklepów Lewiatan. Automatyzacja procesów pozwoli im dopasować oferty i promocje do indywidualnych wymagań klientów, obniży koszty działalności oraz poprawi efektywność ich biznesów.

- Oferowanie dopasowanych rozwiązań i zapewnienie konsumentom satysfakcjonujących doświadczeń zakupowych to aspekty, które szczególnie zyskały na znaczeniu w wyniku ostatnich wydarzeń. Jako Lewiatan chcemy odpowiadać na te oczekiwania jak najlepiej, dlatego dla naszych klientów wciąż rozwijamy aplikację mobilną „Mój Lewiatan”. Umożliwia ona bieżący dostęp do najnowszych promocji obowiązujących w całej sieci, jak i poszczególnych sklepach Lewiatan. Za pomocą aplikacji klienci mogą skorzystać też z wygodnego planowania zakupów oraz mobilnej wersji programu lojalnościowego - mówi prezes.

I dodaje, że w ostatnim roku ważny stał się patriotyzm konsumencki.

- Polacy świadomie podchodzą do codziennych zakupów i coraz chętniej zwracają się w kierunku lokalności, kupując artykuły z ich najbliższej okolicy. Znacznie częściej skłaniają się ku lokalnym i polskim produktom, które są dla nich synonimem zdrowia, świeżości i wysokiej jakości. W naszych sklepach produkty pochodzące od lokalnych dostawców są oznakowywane specjalnym logo „Wybieram lokalne”. Sklepem, który spełnia te wszystkie oczekiwania jest właśnie Lewiatan - zaznacza Robert Rękas.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących sieci franczyzowych oraz najbardziej rozpoznawalnych marek sklepów detalicznych na polskim rynku. Obecnie na terenie całej Polski zrzesza ponad 3 200 placówek handlowych zatrudniających 30 000 pracowników.

Joanna Hamdan 12113 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.