W pandemii do łask wróciły tradycyjne kartki świąteczne

Od lat w związku z rozwojem internetu, telefonii cyfrowej i mediów społecznościowych, liczba wysyłanych kartek pocztowych drastycznie malała. W tym roku na Wielkanoc było inaczej.

Okres przedświąteczny to czas wzmożonych zakupów artykułów wielkanocnych także w placówkach Poczty Polskiej. Asortyment wielkanocny obejmował tu aż 300 produktów. Okazuje się, że jeszcze przed ostatecznym podsumowaniem i tegorocznym zamknięciem dystrybucji, Poczta zanotowała niemal 2 mln sprzedanych kartek i karnetów (rozkładana kartka pocztowa w wersji niezapisanej lub z gotowymi życzeniami, sprzedawana zawsze z kopertą).

- Liczba zakupionych kartek świątecznych jest obecnie wyższa niż w poprzednich latach. W stosunku do 2020 r. mamy dwukrotny wzrost liczby sprzedanych kartek i karnetów wielkanocnych - poinformowała Handel Extra Poczta Polska.

W 2020 r. Wielkanoc również obchodzona była w cieniu koronawirusa, a obowiązujące obostrzenia były nawet bardziej rygorystyczne niż w tym roku (mowa choćby o zakazie przemieszczania się). Dwukrotnie wyższa liczba sprzedanych (a więc prawdopodobnie i wysłanych do bliskich) kartek wielkanocnych świadczy więc o tym, że Polacy są już oswojeni z sytuacja epidemiologiczną w kraju, dlatego w tym roku świadomie i z wyprzedzeniem sięgnęli po tak popularną niegdyś formę złożenia życzeń.

Od lat w związku z rozwojem internetu, telefonii cyfrowej i mediów społecznościowych, liczba wysyłanych kartek pocztowych drastycznie malała. Tak samo zresztą jak listów. W Polsce w okresie od 2007 do 2016 r. liczba tradycyjnych pisemnych przesyłek zmalała o 25%. Tendencja ta utrzyma się w kolejnych latach, choć do 2023 r. przychody z tego segmentu nadal będą stanowić nieco ponad połowę wszystkich przychodów Poczty Polskiej. Będą to jednak głównie przesyłki reklamowe i nadawane w tej formie drobne towary e-commerce.

Poczta Polska już na początku pandemii przygotowała się do wzmożonej możliwości wysyłania tradycyjnej pisemnej korespondencji. W kwietniu 2020 r. aż ośmiokrotnie wzrosła sprzedaż skrzynek pocztowych w porównaniu do kwietnia 2019 r.

 

 

Ilona Mrozowska 4035 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.