Chorten chce urosnąć w tym roku o 300 sklepów

Plany są ambitne, ale jak przekonuje Sylwia Olechno, dyrektor generalna Grupy Chorten, jak najbardziej możliwe. W 2020 r. sieć urosła o 171 partnerskich placówek.

Na zdjeciu: Sylwia Olechno, dyrektor generalna Grupy Chorten

W 2020 r. Chorten objął zasięgiem całą Polskę i zakończył rok z liczbą blisko 2020 sklepów. W tym planuje podpisać ponad 300 umów partnerskich.

- Na pewno będziemy mocno koncentrować uwagę na najnowszych dla nas regionach Polski, a więc ekspansji na południu i zachodzie kraju. Co nie oznacza, że nie ma miejsca na nowe sklepy tam, gdzie są już placówki pod naszym logo – przekonuje Sylwia Olechno.

Do Grupy dołączają przede wszystkim niezależni detaliści, czasem prowadzący po kilka punktów handlowych. Chorten nawiązuje współpracę także z podmiotami, które już zrzeszają większą liczbę sklepów w jakimś regionie, jak np. Limonka z Pomorza, z którą współdziała od ponad sześciu lat. - Stale prowadzimy rozmowy z różnymi podmiotami obecnymi na rynku, m.in. z PSS-ami, w tym roku także, bo w naszym założeniu konsolidacja polskiego handlu daje mu większe szanse na rozwój – mówi zarządzająca siecią.

Firma mocno inwestuje też w markę własną. Jej marka Z Podlaskiej Spiżarni to blisko 100 pozycji. Najbardziej rozbudowaną kategorią są wysokiej jakości wędliny. Miody z podlaskich pasiek, jaja chowu ściółkowego, przetwory i pieczywo. Hitem z ostatnich miesięcy okazały się dania gotowe – pasteryzowane zupy, pierogi, kartacze, pyzy czy flaki po warszawsku. Oferta ma być sukcesywnie rozbudowywana.

- Ponad rok temu rozpoczęliśmy udany eksperyment z alkoholami, a w tym roku pierwszą nowością jest masło extra bez konserwantów o 83% zawartości tłuszczu. Do współpracy przy tworzeniu marki zawsze wybieramy producentów, którzy oferują jakość produktów premium – przekonuje Olechno.

Firma właśnie przeprowadziła się do nowej siedziby pod Białymstokiem, tuż przy trasie krajowej S8, co ma strategiczne znaczenie, jeśli chodzi o odwiedzających centralę sieci producentów przyjeżdżających z całej Polski, jak i logistykę dostaw do sklepów z magazynu. Przeprowadzka ma dać Grupie możliwość jeszcze większe możliwości rozwoju usług, a ulokowanie magazynu w jednym miejscu usprawni jego zarządzanie.

Jakich jeszcze aktywności możemy spodziewać się w Chortenie w tym roku? Jak ustaliliśmy, organizator Grupy w tym roku planuje dla swoich partnerów targi, z racji pandemii prawdopodobnie będą zorganizowane w formie hybrydowej, czyli także internetowo. - Nasz dział wsparcia biznesu przygotowuje szereg działań, które będziemy chcieli proponować naszym placówkom, od szkoleń dla personelu po ustawienia merchandisingowe. Z myślą o klientach sklepów przygotujemy loterię konsumencką, czeka ich także mnóstwo atrakcyjnych promocji w ramach naszych nowych akcji – wymienia Sylwia Olechno.

Więcej o tym, jak rosła Grupa Chorten, w marcowym wydaniu miesięcznika "Handel".

 

 

Katarzyna Pierzchała 4275 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.