Makro zorganizuje mobilne punkty szczepień
Oczywiście dla swoich pracowników. Jest to odpowiedź na ogłoszone 30 marca zmiany w Narodowym Programie Szczepień, które umożliwią tworzenie punktów szczepień w zakładach pracy.
– Chcemy zapewnić wszystkim chętnym możliwość zaszczepienia się – mówi Katarzyna Kosel, dyrektor pionu personalnego Makro Polska. – Liczymy na zainteresowanie szczepieniami wśród większości naszej załogi – dodaje.
Podkreśla przy tym, że sieć wprowadziła w trybie pilnym od samego początku pandemii podwyższony standard bezpieczeństwa i zintensyfikowała komunikację obowiązujących zasad, w celu utrzymania jak najwyższych norm. Szeroka kampania skierowana do pracowników odbywa się poprzez zróżnicowane kanały wewnętrzne jak: newslettery, wewnętrzny portal społecznościowy, materiały wyświetlane na telewizorach w przestrzeniach pracowniczych, a także materiały drukowane, jak plakaty i naklejki.
Do pracowników systematycznie wysyłane są też „Alerty bezpieczeństwa” – komunikaty, w których umieszczane są wszystkie informacje dotyczące obecnej sytuacji epidemiologicznej. Komunikacja zasad bezpieczeństwa w miejscu pracy, jak i w czasie wolnym, przedstawiana jest na zasadzie komiksów, gdzie w poszczególnych scenach pojawiają się super bohaterowie.
Makro zdecydowało się także na uruchomienie programu wsparcia psychologicznego dla wszystkich pracowników w formie indywidualnych, anonimowych konsultacji telefonicznych. Od początku pandemii firma cyklicznie bada poczucie bezpieczeństwa swoich pracowników oraz skuteczność prowadzonych kampanii informacyjnych w formie badań opinii (ankiet online) oraz badań zaangażowania (Voice It). Badania te potwierdzają, że ponad 85% pracowników Makro Polska czuje się bezpiecznie w zakresie podjętych przez pracodawcę środków ochrony indywidualnej i działań wspierających bezpieczeństwo i higienę pracy.

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.
Komentarze