Huel, to już 150 mln sprzedanych posiłków

- Pandemia spowodowała, że zdrowie odżywianie jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek. Z kolei lockdown spowodował, że ludzie docenili dostawy jedzenia pod drzwi. Trend ten wciąż się utrzymuje - mówi w rozmowie z Handel Extra Julian Hearn, współzałożyciel Huel.

Handel Extra: Od kiedy produkty Huel dostępne są Polsce? Skąd w ogóle pomysł na świecie na takie produkty do masowego stosowania?

Julian Hearn, współzałożyciel Huel:

Rozpoczęliśmy Huel w 2015 r. w Wielkiej Brytanii z tylko jednym smakiem - wanilią, i misją, aby stworzyć odżywczo kompletne, wygodne, niedrogie jedzenie, z minimalnym wpływem na zwierzęta i środowisko. Rozwijamy się globalnie i uruchomiliśmy markę w Polsce w 2019 r. jako bezpośrednią odpowiedź na popyt ze strony polskich klientów.

Pomysł na Huel powstał jako odpowiedź na wszystkie sprzeczne informacje dotyczące diety i jedzenia. Chcieliśmy zmienić sposób odżywiania, sprawić, by zdrowe odżywianie stało się łatwe i dostępne dla wszystkich, a także dostarczyć wszystkim niezbędnych składników odżywczych i minerałów w prostym koktajlu.

Jakie były pierwsze reakcje klientów w naszym kraju na jedzenie „w proszku”? Jak budować wizerunek takich produktów? Jaki jest przekaz do konsumentów?

Reakcje klientów na naszą premierę były bardzo pozytywne, ponieważ była to bezpośrednia odpowiedź na ich prośby o wprowadzenie marki do Polski.

Przekaz do konsumenta jest prosty. Odżywianie zawsze powinno być na pierwszym miejscu, bo to od niego zależy nasze zdrowie. Sama nazwa marki jest połączeniem dwóch słów „Human” i „Fuel”. Huel to pełnowartościowa żywność zawierająca wszystkie witaminy i minerały w każdym posiłku, których potrzebuje Twój organizm i została zaprojektowana tak, aby być idealnym rozwiązaniem żywieniowym pomagającym ludziom osiągnąć swoje cele, bez względu czy chodzi o zmianę sylwetkową, zaliczenie egzaminów czy spożywanie większej zdrowych lub roślinnych posiłków.

Mówi się, że jesteśmy tym co jemy. Co zatem kryje się w składzie Huel?

Marka ma kilka kategorii produktów, przy czym wszystkie są wegańskie, bez laktozy i GMO, a skład jest całkowicie naturalny. Każdy z produktów, niezależnie czy to proszki, napoje RTD, czy dania typu instant zawsze zawierają dodatek wszystkich 26 niezbędnych witamin i minerałów rekomendowanych przez UE.

Flagowy proszek Huel v3.0 to płatki owsiane, białko z grochu, sproszkowane siemię lniane, białko z ryżu brązowego, mąka z tapioki, olej słonecznikowy, MCT, kombucha, lecytyna. Całe opakowanie ma mniej niż 1% cukru, a porcja produktu to ok 29g białka roślinnego.

Huel Black Edition to również proszek. Ma o 50% mniej węglowodanów, o 33% więcej białka względem wersji 3.0. Zero sztucznych słodzików, zero glutenu (dzięki zawartości tapioki), natomiast zawiera dodatkowo ekstrakt z zielonej herbaty.

Nowość, dania typu instant Hot&Savoury, to opcja na lunch, wystarczy odmierzoną porcję produktu zalać wrzątkiem i odczekać 5 minut. To świetna alternatywa dla innych popularnych opcji lunchowych, ponieważ zapewnia pełnowartościowy posiłek oparty na komosie ryżowej, soczewicy, zioła, przyprawy, witaminy i minerały. Nie ma tu sztucznych dodatków, spulchniaczy, słodzików, barwników, konserwantów czy glutaminianu sodu.

Kto powinien sięgać po te produkty a kto po prostu może, jeśli ma to ochotę? W Supersonic usłyszałam, że są to produkty praktycznie dla wszystkich grup konsumentów, bez względu na wiek. Czy to prawda?

To prawda. Huel będzie odpowiedni dla każdego, kto ceni w swoim codziennym życiu: świetna wartość odżywczą, wygodę, zrównoważoność i cenę. Każdy z tych powodów może być mniej lub bardziej ważny w zależności od wyznawanych wartości, pory dnia, miejsca, w którym przebywa dana osoba i jej samopoczucia.

Załóżmy, że chcę aby mój układ trawienny odpoczął, poprawił działanie. Ile razy dziennie musiałabym pić/spożywać produkt Huel, aby dostarczyć organizmowi pełnowartościowe posiłki? Ile mnie to będzie kosztowało?

Każdej osobie, która dopiero zaczyna swoją przygodę z Huel zalecamy zamianę jednego posiłku na produkt z naszego asortymentu. Wynika to z dużej zawartości błonnika, do którego niektórzy nie są przyzwyczajeni. Stopniowo, po tygodniu można zwiększać ilość wymienionych posiłków. Jedna czy dwie porcje Huel dziennie są absolutnie wystarczające, aby dostarczyć organizmowi wszystkiego czego potrzebuje – to też sposób, aby wieczorem zjeść, pełnowartościowy domowy posiłek.

Rekomendowana porcja produktu to 100g w przypadku proszku Huel v3.0 oraz 90g Huel Black Edition. Po dodaniu odpowiedniej ilości wody otrzymujemy shake o wartości 400 kcal. Jest to jeden posiłek. Oczywiście kaloryczność może być zwiększana lub zmniejszana w zależności od indywidualnych preferencji czy celów.
 
Koszt zamiany jednego posiłku na produkty Huel jest zależny od tego jaki wybierzemy produkt. Cena pełnowartościowego posiłku przygotowanego z Huel v3.0 zaczyna się od 5,51 zł, w przypadku Black Edition jest to 6,26 zł. Nie tylko otrzymujemy dobrą jakość posiłku, ale dodatkowo przyczyniamy się do ograniczenia odpadów żywnościowych.

Czy pandemia w jakikolwiek sposób wpływa na popyt na produkty Huel w Polsce i na świecie?

Pandemia spowodowała, że zdrowie odżywianie jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek. Z kolei lockdown, spowodował, że ludzie docenili dostawy jedzenia pod drzwi. Zanotowaliśmy skok sprzedaży spowodowany pierwszym lockdownem i ten trend się utrzymuje, jednak na wzrost naszej marki ma też wiele innych czynników.

Systematycznie pracujemy nad nowymi smakami i ulepszeniem aktualnych formuł, poprawiamy procesy produkcyjne stając się jeszcze bardziej „zrównoważoną” marką, dbamy, aby mieć jeszcze mniejszy wpływ na środowisko niż w tej chwili. W zeszłym roku opublikowaliśmy swój pierwszy "raport o zrównoważonym odżywianiu", w którym przedstawiamy kluczowe zmiany niezbędne do zapewnienia przyszłym pokoleniom odżywczej diety w kontekście ograniczonych zrównoważonych zasobów naszej planety. Ujawnia, że ślad węglowy posiłku z proszku marki o wartości 400 kcal wynosi 0,6 kg i zobowiązaliśmy się do dalszego zmniejszenia tej wartości do 2021 r.

Ile miesięcznie sprzedajecie posiłków Huel? Klienci wracają?

Wciąż z ekscytacją obserwujemy rozwój marki i możemy zdradzić, że sprzedaliśmy już prawie 150 milionów posiłków na całym świecie. Mamy naprawdę zagorzałych i lojalnych klientów, a kiedy ludzie zaczynają używać Huel, wciąż do nas wracają.

Możemy sobie wyobrazić, że za jakiś czasu konsument wejdzie np. do Biedronki czy Lidla i będzie mógł z półki sklepowej sięgnąć po posiłek Huel? Są w ogóle takie plany/rozmowy?

Chociaż jesteśmy przede wszystkim marką e-commerce, szukamy nowych możliwości i rynków, na których moglibyśmy budować obecność w handlu detalicznym.

Jaką pozycję w Polsce będzie miał Huel za rok, dwa?

Polska jest naprawdę ekscytującym rynkiem, ponieważ jesteśmy tu wciąż młodzi i mamy duży potencjał, aby nawiązać kontakt z jeszcze większą liczbą osób i rozwijać markę. Będziemy nadal słuchać klientów i poszerzać ofertę smaków oraz produktów.

Ilona Mrozowska 4035 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.