Uber Eats: 2020 rok był rekordowy

W minionym roku firma uruchomiła swoją platformę w 18 nowych miastach, umożliwiając realizowanie zamówień w dostawie z ponad 6000 restauracji.

Dodatkowo na platformie pojawiła się możliwość zamawiania zakupów. W efekcie aplikacja Uber Eats została pobrana przez prawie 1 mln nowych użytkowników, a całkowita liczba zamówień wzrosła ponad dwukrotnie. 

Według analiz Uber Eats w ostatnim roku największą popularnością cieszyły się burgery oraz dania z kurczakiem. Ponadto dania bezmięsne powoli, ale konsekwentnie podbijają podniebienia użytkowników i wpisują się w globalne trendy związane z kuchnią roślinną. 

Naturalnie nie można zapominać o pizzy - przedstawicielce kuchni włoskiej, która niepodzielnie króluje wśród najchętniej wyszukiwanych kategorii. Co ciekawe, według danych Uber Eats Polacy chętniej wybierają pizzę capricciosę, pozostawiając pepperoni na drugim miejscu.

Warto również wspomnieć o prawdziwych rekordzistach 2020 roku. Największe jednorazowe zamówienie pod kątem liczby dań zawierało 120 pozycji. 

Rok 2020 został zdominowany przez pandemię. Branża gastronomiczna, mimo że sama odczuwa skutki pandemii, aktywnie wspierała potrzebujących. Dzięki sprawnej współpracy z partnerami akcji, dostawcy Uber Eats doręczyli kilkadziesiąt tysięcy darmowych posiłków personelowi medycznemu w ramach inicjatywy #WzywamyPosiłki. 

Restauracje poszukiwały nowych możliwości dotarcia do klientów, a Uber Eats wprowadził szereg ułatwień dla branży gastronomicznej, takich jak możliwość bezkontaktowej dostawy, wypłaty dzienne dla restauracji czy okresowe zniesienie opłat aktywacyjnych. Coraz większym zainteresowaniem cieszyły się nowe koncepty. Obecnie za pośrednictwem Uber Eats można zamówić dania z ponad 400 wirtualnych restauracji.

W trudnym 2020 roku Uber Eats zainwestował w uruchomienie swojej usługi w 18 nowych miastach, zapewnienie bezpieczeństwa kurierom w trakcie dostaw oraz zwrot za zakup środków ochrony osobistej. Firma czasowo zrezygnowała z opłat od korzystania z platformy w przypadku zamówień na wynos oraz skróciła proces dołączania do platformy dla nowych partnerów restauracyjnych do 48 godzin. Dodatkowo Uber Eats przeznaczył również środki na promocję oraz obsługę współpracujących lokali, a także przeszkolenie nowych dostawców. Znaczna część opłat  pobranych od restauracji z tytułu partnerstwa z platformą trafiła do kurierów, którzy niestrudzenie obsługiwali klientów w całej Polsce. 

Ważnym kamieniem milowym dla Uber Eats było rozszerzenie oferty o dostawy zakupów. Według analiz wśród dostępnych artykułów Polacy najchętniej zamawiają: napoje gazowane, kawę, lody oraz hot dogi, ale w sytuacjach podbramkowych kurier przywiezie też papier toaletowy, maseczki oraz bułki. 

Uber Eats zawitał do Polski 4 lata temu, do oferty aplikacji dołączyły 44 miasta, zaczynając od Warszawy. Dzisiaj są to m.in.: Warszawa (Pruszków, Piaseczno, Piastów, Marki, Legionowo, Ząbki, Łomianki, Grodzisk Maz.), Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk, Gdynia, Sopot, Łódź, Katowice, Lublin, Bydgoszcz, Toruń, Gliwice, Sosnowiec, Zabrze, Białystok, Szczecin, Rzeszów, Kielce, Radom, Olsztyn, Częstochowa, Ruda Śląska, Chorzów, Bytom, Dąbrowa Górnicza, Tychy, Bielsko-Biała, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Płock, Tarnów, Kalisz, Włocławek, Legnica, Koszalin. Z usługi korzysta już ponad 2 miliony użytkowników. Rosnąca popularność aplikacji nad Wisłą szybko sprawiła, że Polska stała się jednym z największych rynków dla tej platformy w całej Europie.

Usługa Uber Eats jest obecnie dostępna w ponad 6000 miast, w 45 krajach na całym świecie. Umożliwia użytkownikom zamawianie posiłków z ponad 400 tysięcy restauracji.

Joanna Hamdan 12113 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.