Deli2: nasz model biznesowy jest zupełnie inny niż konkurencji

- Nie jesteśmy typowym sklepem internetowym a raczej pośrednikiem łączącym wiele sklepów delikatesowych i tematycznych. Pod tym względem nie mamy konkurencji - mówi Bartosz Kazimierczuk, prezes zarządu Tower Investment, operatora e-delikatesów spożywczych Deli2.

Handel Extra: Delikatesy internetowe Deli2 weszły na rynek w grudniu 2020 r., a więc w szczycie pandemii. Czy to był impuls do wejścia w internetową sprzedaż żywności? 

Bartosz Kazimierczuk, prezes zarządu Tower Investment, operator delikatesów internetowych Deli2: Decyzja o rozszerzeniu działalności zapadła we wrześniu 2020 r. w ramach aktualizacji strategii dla Grupy Kapitałowej Tower Investments. Inspiracją był oczywiście wybuch pandemii i znaczące przyspieszenie wzrostu udziału e-commerce w handlu spożywczym.

Jakie macie doświadczenie na rynku spożywczym?

Tower Investments, czyli spółka matka Deli2, jest podmiotem deweloperskim świadczącym usługi dla najważniejszych sieci z branży spożywczej.

Obok klasycznych sklepów internetowych jak Frisco.pl czy Barbora.pl mamy sporo platform e-sprzedażowych działających w ramach stacjonarnych sieci, jak Auchan, Carrefour czy Biedronka z Glovo. Jak chcecie z nimi konkurować?

Wszystkie wymienione sklepy internetowe mają w przybliżeniu taką samą ofertę. Jedne mają trochę więcej indeksów, inne trochę mniej, ale wciąż jest to porównywalne z tym co można kupić w marketach. Deli2 poza ofertą podstawowych produktów w konkurencyjnych cenach stawia na żywność niedostępną w marketach, wyższej jakości, lepszym smaku i znacznie zdrowszą. Wystarczy kilka razy zrobić u nas zakupy, aby zobaczyć, że można jeść zdrowiej, smaczniej i wcale niekoniecznie drożej.

Ponadto model biznesowy  Deli2 dość znacząco odbiega od konkurencji. Nie jesteśmy typowym sklepem internetowym a raczej pośrednikiem łączącym wiele sklepów delikatesowych i tematycznych. Nasza rola to głównie dobór najciekawszych oferentów, kompozycja produktów, cały proces technologiczny integrujący dostawców, ich ofertę i logistykę. Deli2 to połączenie oferty ponad 20 sklepów i manufaktur w jednej dostawie. W tym zakresie nie mamy w Polsce konkurencji.

Jesteście „luksusowymi delikatesami online”? Co to właściwie oznacza? Czy słowo „luksus” to wyższe ceny?

W przypadku Deli2 luksus polega głównie na jakości towarów. Istotna część naszej oferty to produkty o możliwie najmniejszym stopniu przetworzenia. Stawiamy na manufaktury produkujące żywność domowymi metodami bez chemii i konserwantów. Przy tej okazji chcemy pokazać, że zdrowa żywność o wspaniałym smaku nie jest wcale droga. Oczywiście niektóre produkty są trochę droższe niż w dyskontach, ale walory smakowe i zdrowotne w pełni uzasadniają ten nieco większy wydatek.

Ile produktów jest obecnie w sprzedaży delikatesów Deli2?

Obecnie mamy w ofercie ponad 4000 produktów. Te cieszące się największą popularnością oznaczamy jako „Bestseller”, co jest widoczne dla klientów. Co ważne, są to głównie artykuły pochodzące od małych czasami nieznanych producentów. Udało nam się pozyskać do współpracy prawdziwych pasjonatów ze swoich dziedzin, mam tu na myśli m.in. takie marki jak: Bracia Grotek, Mleczne Inspiracje, Pieczone & Wędzone i oczywiście dania gotowe Adama Gesslera, których poza Deli2 nie oferuje żaden inny e-sklep

Obsługujecie Warszawę i okolicę. O jakich okolicach dokładnie mówimy?

Okolice to obszar obejmujący Piaseczno, Pruszków, Łomianki czy Legionowa, a nawet dalej. Obszar miejscowości podwarszawskich jest bardzo ważny – dla tych klientów zakupy w Deli2 to zdecydowanie największa oszczędność czasu. Aby objechać samodzielnie wszystkie sklepy, których oferta znajduje się na deli2.pl nie starczyłoby pewnie dwóch dni. Tymczasem korzystając z naszej strony zakupy można zrobić w kilkanaście minut nie ruszając się z domu i otrzymać skompletowane w jednej dostawie w ciągu 24 godzin.

Ile średnio trwa czas dostawy i ile ta dostawa kosztuje?

Większość produktów dostępna jest w ciągu 24 godzin. Niektórzy dostawcy przygotowują swoje smakołyki na zamówienie, wówczas czas oczekiwania wydłuża się do 2-3 dni. Warto jednak poczekać lub tak zaplanować zakupy, aby uwzględnić ten czas, bo mamy do czynienia z jakością i smakiem niespotykanym w tradycyjnych sklepach. Jeden z naszych dostawców ryb w każdy wtorek wysyła samochód na targ rybny w Barcelonie, aby na czwartek dostarczyć klientom świeże ryby i owoce morza. Taka czwartkowa kolacja jest przeżyciem porównywalnym z wizytą w najlepszej restauracji nad Morzem Śródziemnym.

Dostawy zakupów powyżej 250 zł są bezpłatne. Poniżej tej kwoty, dostawa jest wydatkiem zaledwie 9,90 zł.

Ostatnio głośno było o kampanii Deli2 z wykorzystaniem marki Lidl. Czy nie obawiacie się pozwu ze strony Lidla? Czy podobne działania reklamowe są jeszcze planowane?

Kampania rzeczywiście była mocno kontrowersyjna i było o tym głośno zarówno w mediach jak i serwisach społecznościowych. Jednak przekaz w rzeczywistości był jeden: lepiej zostać w domu. Nie widzę w tym nic nielegalnego, dlatego nie obawiam się pozwu ze strony Lidla. Co do przyszłości naszych działań promocyjnych i reklamowych, będziemy z pewnością chcieli zwrócić uwagę na kwestie jakości jedzenia. Żyjemy w społeczeństwie, które wydaje coraz więcej na ubrania, samochody, podróże a jednocześnie nie zawsze zwraca uwagę na to, co spożywa. Rzecz w tym, że my naprawdę jesteśmy tym co jemy ...

 

 

Ilona Mrozowska 4035 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.