Wawel w 2020 roku wprowadził 33 nowe receptury

Wśród nich znalazły się okrągłe pianki w czekoladzie, czekolady z linii "Ziarna Świata" czy czekolady o smaku Big Milka.

Rok 2020, choć mocno wpłynął na codzienne działania tysięcy przedsiębiorstw, nie ograniczył aktywności firmy Wawel na polu nowych produktów. Producent zakończył rok z 33 nowymi recepturami, z których wszystkie były zgodne z ideą Dobrych Składników – tworzenia słodyczy najwyższej jakości, bez dodatków, takich jak E476, barwniki czy sztuczne aromaty.

Do najważniejszych nowości należały czekolada i miniczekolada Big Milk – przykład dual brandingu – czy śmietankowy wariant Królewskiego Mleczka – jedynych na rynku indywidualnie pakowanych okrągłych pianek w czekoladzie. Dużą nowością była kolekcja czekolad „Ziarna Świata”, powstałych tylko z trzech składników (miazga kakaowa, cukier, tłuszcz kakaowy) w oparciu o ziarno kakaowca z regionalnych plantacji Ghany, Kamerunu i Wenezueli.

Wawel zmieniał nie tylko same produkty, ale i modyfikował opakowania. Najciekawszą inicjatywą była zmiana opakowań Czekolad Premium na kartonikowe – rezygnacja ze stosowania plastiku oznacza tu redukcję zużycia tego materiału o aż 18 ton w skali roku.

Wśród innych prośrodowiskowych inicjatyw producent chwali się zmniejszeniem zużycia wody w zakładzie produkcyjnym – spadło ono o 17% w skali roku. Firma wyprodukowała 187,2 MWh energii z własnych kolektorów słonecznych zamontowanych na dachu zakładu produkcyjnego. Wawel wymienił także oświetlenie w części magazynowej zakładu – zastosowanie oświetlenia LED przyniesie w skali roku oszczędność ponad 260 MWh energii.

Firma Wawel oraz Fundacja „Wawel z Rodziną” kontynuowały też działania z zakresu pomocy społecznej i edukacyjnej, mimo ograniczeń związanych z pandemią. 430 domów dziecka w całym kraju objętych zostało akcjami „Słodki dzień dziecka” oraz „Zostań pomocnikiem św. Mikołaja” zaś 255 placówek oświatowych wzięło udział w konkursie „#DobraRobotaChallenge, czyli kim chcę być, gdy dorosnę?”. W początkowym okresie pandemii, kiedy to dużym wyzwaniem była dostępność środków ochrony, Wawel nieodpłatnie przekazał przedstawicielom sklepów spożywczych łącznie 35 tys. maseczek oraz 1,5 tys. litrów płynów do dezynfekcji.

Przypomnijmy, że w 2020 przychody netto Wawelu wyniosły 488,6 mln zł i były niższe od tych z 2019 roku o 13,4%. Zysk operacyjny zwiększył się jednak o 2,56% do 72,1 mln zł. Na czysto producent zarobił 57,26 mln zł, o 2,3% mniej niż rok wcześniej.

Magdalena Weiss 3048 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.