PGS: zakładamy 10% przyrost liczby sklepów

Ekspansja, nowi partnerzy i nowe centra logistyczne - oto tegoroczne plany Polskiej Grupy Supermarketów.

Rynek handlu detalicznego nadal podlega procesowi konsolidacyjnemu, którego dynamika w ostatnich 20 latach była wyjątkowo wysoka. Jak wynika z danych Euromonitora (2019) w 2004 r. handel tradycyjny stanowił około 27% struktury sprzedaży stacjonarnej, natomiast w 2018 r. skurczył się do niecałych 10%. Według specjalistów z NBP, proces ten nie doprowadził jak na razie do wzrostu inflacji, dzięki czemu zakupy spożywcze dla polskich konsumentów są wciąż relatywnie tanie.

Zachodzące na rynku procesy sprawiają, że Polska Grupa Supermarketów (PGS) otrzymuje od lokalnych przedsiębiorców rosnącą liczbę zapytań dotyczących warunków i możliwości współpracy. Niewykluczone, że ich nawiązanie zaowocuje ekspansją Grupy w kierunku województw, w których dotychczas PGS nie była obecna.

Jak ustaliliśmy, obecnie spółka prowadzi rozmowy z kilkunastoma przedsiębiorcami. Dzięki poczynionym w ostatnich miesiącach inwestycjom, bezpośrednio wpływającym na usprawnienie procesu logistycznego, PGS chce poszerzyć swoje wpływy m.in. w północno-wschodniej Polsce, gdzie obecnie znajduje się około 50 placówek Top Market. Poza wzrostem liczby sklepów planowane jest otwarcie regionalnego centrum logistycznego, pozwalającego na sprawniejszą wschodniego regionu.

Polska Grupa Supermarketów bacznie przygląda się również Wielkopolsce, w której jak do tej pory nie posiadała swojej reprezentacji. Najprawdopodobniej jeszcze w tym roku uruchomione zostaną tam pierwsze placówki pod szyldem Top Market. Dobrze rozbudowana infrastruktura województwa Wielkopolskiego skłania zarząd PGS do myślenia również o inwestycji w kolejne centrum logistyczne, pozwalające na obsługę województw zachodnich oraz północy kraju.

Docelowo w 2021 roku PGS chce poszerzyć swoją sieć o co najmniej kilkadziesiąt placówek. Nowe dziesięciolecie to również kolejne zmiany związane z polityką środowiskową. Podobnie jak w latach ubiegłych Grupa chce wspierać swoich partnerów we wdrażaniu rozwiązań proekologicznych, jak np. ogniwa fotowoltaiczne. Ponadto wdrożone zostaną nowe procedury pozwalające na ograniczenie użycia plastyku oraz folii w łańcuchu sprzedażowym.

PGS wejdzie w dietę pudełkową?

Przedstawiciele PGS zapowiadają, że w ciągu najbliższych miesięcy można się spodziewać poszerzenia oferty produktów ekologicznych i rozwoju marki Włącz BIO.

- Dostrzegamy rosnące zainteresowanie tym segmentem rynku. Kilka lat temu sprzedaż produktów ekologicznych oparta była głównie o duże ośrodki miejskie, natomiast obecnie coraz chętniej sięgają po nie klienci z małych miasteczek – twierdzi Przemysław Gaszewski, dyrektor handlowy Polskiej Grupy Supermarketów.

Grupa dostrzega również rozwój trendu diet pudełkowych. W 2020 roku wartość rynku cateringu dietetycznego przekroczyła 1 mld zł i wszystko wskazuje na to, że wysoka dynamika wzrostowa będzie się utrzymywać w najbliższych latach - pomimo pandemii oraz zmiany modelu pracy cześć z firm oferujących swoje usługi podwoiła swoje przychody.

PGS prowadzi już rozmowy z kilkoma największymi przedstawicielami branży cateringu dietetycznego nad możliwościami współpracy i wdrożeniem nowego modelu dystrybucyjnego, pozwalającego na dostępność smacznych, zdrowych i przede wszystkim świeżych posiłków w ponad 600 sklepach Top Market.

 

Katarzyna Pierzchała 5103 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.