MediaMarkt zamyka część sklepów

Firma twierdzi, że chodzi o pojedyncze nierentowne sklepy w mniejszych miastach.

Media Saturn Holding Polska, właściciel sieci elektromarketów zamyka część z nich.
 
Na razie zamknięto dwa: w Tczewie i Tarnobrzegu. Tym samym obecnie sieć liczy 84 sklepy. Firma nie ujawnia, czy i ile jeszcze sklepów zamierza zamknąć. Wioletta Batóg, rzecznik MediaMarkt, przekazała, że chodzi o zamykanie pojedynczych, nierentownych sklepów.

MediaMarkt to trzecia co do wielkości sieć sklepów ze sprzętem RTV, gospodarstwa domowego (AGD), komputerowym i mobilnym. Jej roczne obroty wynoszą ok. 4,89 mld zł (2019 r.). Konkurencyjne sieci to: Media Expert (Terg): 7,79 mld zł (450 sklepów), RTV Euro AGD (Euro-Net): 7,52 mld zł (270 sklepów), Neonet: 2,16 mld zł (260 sklepów) oraz Max Elektro (Galicja Tomaszek): 1,04 mld zł (350 sklepów). Tych pięć sieci ma roczny obrót na poziomie ok. 23 mld zł.

MediaMarkt to także jeden z kluczowych reklamodawców z tej branży - pracują dla niego reklamowo m.in. agencja reklamowa Heart & Brain oraz dom mediowy UM.

Maciej Burlikowski 54 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.