Unilever nie "dla skóry normalnej"

Koncern ogłosił, że usunie słowo "dla skóry normalnej" ze wszystkich opakowań i reklam swoich marek kosmetycznych i środków higieny osobistej w ramach wprowadzenia nowej wizji i strategii Positive Beauty.

Positive Beauty, która określa kilka postępowych zobowiązań i działań dla marek kosmetycznych i środków higieny osobistej Unilevera, w tym Dove, Lifebuoy, Ax i Sunsilk, będzie walczyć o nową wizję piękna.

Korzystając ze światowej klasy innowacji i technologii firmy Unilever, Positive Beauty pomoże również w przekształceniu sposobu projektowania i formułowania jej produktów, tak aby przynosiły więcej korzyści zarówno ludziom, jak i planecie, dostarczały najwyższej jakości i dostosowywały się do trendów konsumenckich.

Decyzja o usunięciu napisu „dla skóry normalnej” jest jednym z wielu kroków, które podejmuje producent, aby rzucić wyzwanie wąskim ideałom piękna. W ten sposób Unilever chce położyć kres dyskryminacji i opowiadać się za przeznaczoną dla wszystkich wizją piękna. A jak pokazują globalne badania doświadczeń ludzi w branży kosmetycznej uważa, że używanie określenia „dla skóry normalnej” do opisu typu włosów lub skóry powoduje, że większość ludzi czuje się wykluczona.

- Miliard ludzi korzysta codziennie z naszych produktów kosmetycznych i do pielęgnacji ciała, a jeszcze więcej widzi nasze reklamy, dzięki czemu nasze marki mają moc, aby naprawdę zmienić ich życie. W ramach tego dążymy do walki ze szkodliwymi normami i stereotypami oraz do kształtowania szerszej, przeznaczonej dla wszystkich definicji piękna. Wiemy, że usunięcie napisu „dla skóry normalnej” z naszych produktów i opakowań nie rozwiąże samego problemu, ale jest to ważny krok naprzód. To tylko jedno z wielu działań, które podejmujemy w ramach naszej wizji Positive Beauty, która ma na celu nie tylko wyrządzenie mniej szkód, ale także więcej korzyści zarówno dla ludzi, jak i dla planety - powiedziała Sunny Jain, prezes ds. urody i higieny osobistej w Unilever.

I dodaje, że ponieważ więcej konsumentów niż kiedykolwiek nagradza marki, które podejmują działania związane z kwestiami społecznymi i środowiskowymi, na których im zależy, wierzymy, że Positive Beauty uczyni nas silniejszą i odnoszącą większe sukcesy firmą.

Ponadto oprócz usunięcia słowa „dla skóry normalnej” Unilever nie będzie zmieniał cyfrowo kształtu ciała, rozmiaru, proporcji ani koloru skóry osób występujących w reklamach swoich marek. Zwiększy również liczbę reklam w których występować będą osoby z różnych grup, które są niedostatecznie reprezentowane.

Joanna Hamdan 12223 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.