Shoper szykuje się na giełdę

Shoper, właściciel platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego, złożył 5 marca prospekt do Komisji Nadzoru Finansowego i rozważa giełdowy debiut - podała spółka w komunikacie prasowym.

– Mamy za sobą dynamiczny wzrost i jeszcze ambitniejsze plany na przyszłość. Skupiamy się na rozwoju biznesu, ale też rozważamy różne scenariusze rynkowe, w tym giełdowy debiut. Dlatego złożyliśmy prospekt do Komisji Nadzoru Finansowego – poinformował cytowany w komunikacie prezes Shopera Marcin Kuśmierz, który swoją funkcję sprawuje od stycznia 2021 roku.

Shoper to oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej oparte o model subskrypcyjny SaaS (Software-As-A-Service). Rozwiązania e-commerce dla segmentu MŚP pod marką Shoper oferowane są od 2005 r. Od 2018 r. dostępne jest też rozwiązanie dla zaawansowanych i dużych sprzedawców internetowych pod nazwą Shoper Premium. Firma współpracuje blisko z Allegro, Facebookiem i Google, dostarczając kompleksowe rozwiązania związane z pozyskiwaniem ruchu do sklepów internetowych.

– Branża e-commerce od kilku lat jest w dynamicznym ruchu wzrostowym, który dodatkowo przyspieszył w 2020 roku. Wzrost powinien być kontynuowany w kolejnych latach, a patrząc na kraje Europy Zachodniej, na rynku jest jeszcze dużo miejsca dla nowych biznesów, rozszerzających lub tworzących swoją ofertę sprzedaży internetowej. Mamy ambicje jeszcze bardziej umocnić nasz status platformy pierwszego wyboru i pozycję wiodącego partnera dla tych podmiotów – dodał.

W styczniu 2021 r. Shoper udostępnił nową formę płatności PayPo, dzięki której klienci mogą zapłacić za zakupione towary do 30 dni później lub w ratach.

W 2020 roku przychody spółki wzrosły o 69% wobec 2019 r. do 47 mln zł, a zysk EBITDA o 104% do 22 mln zł. W ubiegłym roku na platformie Shoper klienci wygenerowali obrót GMV w wysokości 4 mld zł, co oznacza wzrost o 87%.

W 2020 r. z usług Shoper korzystało ponad 20 tys. użytkowników, w tym 15,8 tys. klientów Shoper i ponad 4 tys. sklepów sprzedawanych przez partnerów na zasadzie private label.

(PAP Biznes)/maw

Magdalena Weiss 3063 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.