Eservice wie, jak i co kupują kobiety

Polki kochają płatności elektroniczne i zakupy przez internet. Pandemia sprawiła, że odwiedzają sklepy w sieci jeszcze częściej niż do tej pory.

Organizatorzy kampanii sklepywsieci.com zbadali preferencje Polek i Polaków w zakresie tego, co i w jaki sposób kupują w internecie. Z danych uzyskanych z badania zrealizowanego na zlecenie eService i Mastercard przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia wynika, że panie wyraźnie wyróżniają się aktywnością w sieciowych zakupach odzieży, kosmetyków, książek, artykułów spożywczych, mebli oraz biżuterii.

Co więcej, kobiety nie obawiają się nowoczesnych technologii i cyfrowych narzędzi. Chętnie kupują w sieci, doceniając wygodę tej formy zakupów, większy wybór i oszczędność czasu, jaką daje. - W wielu kategoriach zakupowych ich aktywność jest bardzo duża, dlatego poznanie ich preferencji – potrzeb i oczekiwań jest tak ważne. Dzięki tej wiedzy firmy takie jak eService mogą tworzyć dla nich dobrze dopasowane oferty i wygodne narzędzia płatnicze, które sprawiają, że w dziedzinie zakupów internetowych każdy dzień staje się dniem kobiet – mówi Joanna Seklecka, prezes eService.

Kobiety są bardzo wymagającymi klientkami. Wiele badań wskazuje na to, że zwracają baczną uwagę na jakość produktów i ich design. Nie umknie im też żaden szczegół w wyglądzie i funkcjonalności sklepu internetowego. Cenią sobie u sprzedawców spersonalizowane oferty i budowanie relacji.

Znaczącą rolę w kształtowaniu preferencji zakupowych ma wiek i wykształcenie - w tym zakresie cechy charakterystyczne dla kobiecych preferencji zakupowych pokrywają się z wynikami charakterystycznymi dla ogółu społeczeństwa.

Najaktywniejszymi klientami sklepów internetowych są ludzie młodzi, szczególnie w przedziale 25 – 34 lata. 6 na 10 osób kupujących usługi streamingowe ma mniej niż 35 lat, niewiele mniejszy ich odsetek jest wśród amatorów dóbr luksusowych. Stanowią też niemal połowę zamawiających „elektronikę” i – co zrozumiałe – „akcesoria i zabawki dla dzieci”. Do tej grupy wiekowej zalicza się także znaczna część odbiorców „zakupów do domu” oraz „mody i urody”.

Osoby z wyższym wykształceniem są bardziej niż inne skłonne do zakupów w sieci, szczególnie widoczne jest to w kategoriach „moda i uroda”, „książki”, „zakupy do domu”, „AGD”, „biżuteria/zegarki” i „ubezpieczenia” a w kategorii „urządzanie i remont domu” jest to wręcz ponad połowa kupujących.

Miejsce zamieszkania w mniejszym stopniu wpływa na dokonywane wybory. Klientki i klienci z dużych miast, powyżej 500 tys. mieszkańców, relatywnie częściej kupują książki oraz usługi rozrywkowe. Osoby z mniejszych miast, miedzy 100 a 500 tys. mieszkańców, preferują produkty z kategorii „moda i uroda”, a także usługi streamingowe. Z kolei w zamówieniach mieszkańców wsi i mniejszych miast, do 100 tys. mieszkańców, dominują „zakupy do domu”.

Niemal trzy czwarte kupujących w sieci jest w związku małżeńskim lub mieszka z partnerem a większość posiada przynajmniej jedno dziecko.

Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService jest liderem polskiego rynku akceptacji kart płatniczych oraz rozliczania transakcji elektronicznych.

 

Katarzyna Pierzchała 4300 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.