Tomasz Syller, CEO Spar: ekspansja na tak dużym rynku wymaga czasu

Rebranding sieci Piotr i Paweł dobiega końca - sfinalizowane jest już 85% procesu. Spar rozwija też własne sklepy, ale jak przyznaje Tomasz Syller, CEO Wasz Sklep Spar, ekspansja na tak dużym rynku - choć obiecująca - jest czasochłonna i kosztowna.

W centrum Gdańska dostępny jest sklep własny sieci – Eurospa przy ul. Targ Sienny 7. Placówka ma prawie 1300 mkw. sali sprzedaży i oferuje szeroki asortyment świeżych warzyw i owoców, serów, wędlin oraz produktów z różnych zakątków świata. W Toruniu nową nazwę i wystrój otrzymały dwa sklepy prowadzone przez niezależnego partnera detalicznego: przy ul. Kosynierów Kościuszkowskich 13 oraz Legionów 216F. Oba sklepy także działają w formacie Eurospar.

Każda z tych trzech placówek wcześniej funkcjonowała jako Piotr i Paweł.

- Intensywnie pracujemy nad konwersją sklepów Piotr i Paweł pod markę Spar – sfinalizowaliśmy już ponad 85% tego procesu - mówi Tomasz Syller (na zdjęciu), CEO/członek zarządu, Wasz Sklep Spar. - Aktywnie zwiększamy także zasięg naszej sieci, która przekroczyła liczbę 230 placówek. Rozmawiamy z kolejnymi partnerami detalicznymi, których zachęcamy, aby do nas do dołączyli. Jesteśmy przekonani, że inwestycja w Polsce ma dobre, wieloletnie perspektywy. Od początku założyliśmy, że zwróci się ona w okresie długoterminowym i rozumiemy, jakie koszty musimy ponieść, zanim do tego dojdzie. Ekspansja na tak dużym rynku jak Polska wymaga czasu i odpowiednich zasobów. Choć Polska ma w tym momencie mały udział w całościowym wyniku Grupy Spar, to jest to dla nas bardzo ważny rynek ze względu na jego potencjał - podkreśla Tomasz Syller.

W roku obrotowym, który zakończył się 30 września ub.r., obroty firmy Spar Gropu wyniosły 124,3 mld randów (6,83 mld euro). Oznacza to wzrost o 13,5%. Jeżeli chodzi o nasz rynek to przejęta działalność detaliczna w Polsce (1 października 2019 r.) poprzez nabycie 80% udziałów w spółce Piotr i Paweł - na razie wymaga samych inwestycji. Niemniej jednak polski biznes liczący na koniec roku rozrachunkowego 219 (obecnie 230) placówek zwiększył obroty grupy o 2,1 mld randów (1,15 miliarda euro).

Jak wynika z raportu rocznego firmy obecnie nasz kraj odpowiada za 1,7% przychodów sieci.

 

 

Ilona Mrozowska 4044 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.